Статті
Permanent URI for this collectionhttps://elar-kingu.kyiv.ua/handle/123456789/242
Browse
Browsing Статті by Subject "378.091.3.014"
Now showing 1 - 4 of 4
- Results Per Page
- Sort Options
Item Впровадження інноваційних технологій в навчальну діяльність майбутніх офіцерів(Видавнича група «Наукові перспективи», 2024) Парій, Сергій Григорович; Хорошун, Василь Петрович; Єсіпова, Ольга Олександрівна; Pariy, Serhii Hryhorovych; Khoroshun, Vasyl Petrovych; Yesipova Olha OleksandrivnaВ статті розглянуто поняття інноваційні технології навчання. Встановлено, що використання інноваційних технологій сприяє створенню гнучкішого, інтерактивного та ефективного навчального середовища, яке відповідає вимогам сучасного суспільства та готує тих, хто навчається до викликів майбутнього. Для активізації навчальної діяльності майбутніх офіцерів в дослідженні використовувались наступні інноваційні технології: Mind maps, QR-код, віртуальна реальність та доповнена реальність. Під час опрацювання навчального матеріалу майбутні офіцери використовували технологію створення інтелекткарти. Це дозволило їм не лише структурувати та візуалізувати навчальний матеріал, який вони вивчали, але й ознайомитися з ІКТ обробки будь-якої інформації. Використання технології QR-кодів у навчальному процесі дозволило ефективно проводити контроль знань курсантів, залучити гаджети до навчання, що в свою чергу сприяло підвищенню зацікавленості майбутніх офіцерів і значно розширило їхню технічну грамотність. Це, у свою чергу, допомогло їм зрозуміти можливості застосування технології доповненої реальності не лише у навчальній діяльності, а й у технічній (передавання та обмін інформацією тощо). Було визначено переваги використання VR та AR у навчанні офіцерів, а саме: безпечне середовище (технології дозволяють майбутнім офіцерам тренуватися в безпечних умовах, без ризику для життя та здоров'я); реалістичні тренування (симуляція та моделювання забезпечують високу реалістичність тренувань, що покращить підготовку майбутніх офіцерів до реальних ситуацій); економічна ефективність (зменшення витрат на організацію польових навчань майбутніх офіцерів та використання реальної техніки); інтерактивне навчання ( курсанти можуть взаємодіяти з цифровими об'єктами та інформацією, що робить навчання більш залучаючим та ефективним). Встановлено, що VR та AR в навчанні майбутніх офіцерів є важливим кроком у вдосконаленні їх підготовки, підвищенні ефективності навчального процесу та забезпеченні високого рівня бойової готовностіItem Обґрунтування необхідності здійснення досліджень щодо формування здатності майбутніх офіцерів здійснювати інженерне забезпечення підрозділу НГУ у процесі професійної підготовки(Видавнича група «Наукові перспективи», 2023) Семенов, Микола Володимирович; Турський, Олег Юрійович; Semenov, Mykola Volodymyrovych; Turskyi, Oleh Yuriiovych.В статті розглянуто поняття компетентність та виявлено, що в науковій літературі воно не має однозначного тлумачення, його вживання залежить від напрямку наукового дослідження. Проведено аналіз стандарту вищої освіти за спеціальністю 253 Військове управління (за видами збройних сил), та виявлено, що однією з найважливіших професійних компетентностей майбутнього офіцера, в сучасних умовах, є інженерне забезпечення підрозділу Національної гвардії України. Під час дослідження навчального процесу майбутніх офіцерів ВВНЗ виявлено ряд розбіжностей між навчальною підготовкою майбутніх фахівців та досвідом, отриманим в умовах повномасштабної війни, щодо інженерного забезпечення підрозділів Національної гвардії України, які є принципово важливими, адже можуть впливати на збереження життя і здоров’я військовослужбовців. Для підтвердження припущення щодо розбіжності між навчальною підготовкою майбутніх офіцерів та досвідом, отриманим в умовах повномасштабної війни щодо інженерного забезпечення підрозділів Національної гвардії України було про проведено емпіричне дослідження за допомогою методів - спостереження та опитування. Опрацювання результатів опитування показало, що лише 28,2 % військовослужбовців задоволені сформованою компетентністю здійснювати інженерне забезпечення, 41% опитаних частково задоволені сформованою компетентністю здійснювати інженерне забезпечення, 25,6 % респондентів зовсім не задоволені сформованою компетентністю здійснювати інженерне забезпечення. Отже опитування показало, що більшість випускників частково задоволені або зовсім не задоволені сформованістю компетентності здійснювати інженерне забезпечення підрозділу НГУ, що як наслідок може вплинути на рівень сформованості спеціальної компетентності військовослужбовців. Результати дослідження спонукають до необхідності перегляду змісту професійної підготовки з метою ефективного формування спеціальної компетентності (інженерне забезпечення підрозділу НГУ).Item Поняття готовність майбутнього офіцера до інженерного забезпечення підрозділу Національної гвардії України у контексті педагогічної теорії(Наукові перспективи, 2025-02) Семенов, Микола Володимирович; Semenov, Mykola VolodymyrovychУ статті розглянуто теоретичні засади формування готовності майбутніх офіцерів до виконання завдань з інженерного забезпечення підрозділів Національної гвардії України в умовах сучасної педагогічної теорії. Актуальність дослідження зумовлена необхідністю підвищення професійної підготовки офіцерського складу в контексті динамічних змін у воєнній справі та технологічному розвитку. Інженерне забезпечення як складова діяльності Національної гвардії України охоплює широкий спектр завдань: від будівництва оборонних споруд до забезпечення мобільності військових підрозділів, що потребує від офіцерів високого рівня компетенцій та готовності до оперативного вирішення інженерних завдань. Проаналізовано різні трактування поняття готовність в психолого-педагогічній літературі, встановлено різні підходи до розуміння поняття готовності, що говорить про її багатогранність і значущість у контексті професійної підготовки. Досліджено поняття готовності майбутніх офіцерів до професійної діяльності, визначено , що немає єдиного трактування цього терміну. Така розбіжність обумовлена багатогранністю теоретичних підходів до вивчення професійної діяльності майбутнього офіцера Поняття «готовність майбутнього офіцера до інженерного забезпечення» визначено в межах цього дослідження як інтегральну особистісну якість, яка формується в процесі цілеспрямованої професійної підготовки. Вона охоплює сукупність знань, умінь, навичок і професійно важливих якостей, необхідних для успішного виконання завдань інженерного забезпечення як у мирний час, так і підчас бойових дій. Готовність включає мотиваційну спрямованість, володіння сучасними методами та технологіями інженерної діяльності, здатність адаптуватися до нестандартних ситуацій і критично аналізувати результати власної роботи. Визначено, що подальшого дослідження набувають складові готовності майбутніх офіцерів до інженер-ного забезпечення.Item Проблеми логістичного забезпечення сектору безпеки та оборони(Наукові перспективи, 2025-05) Парій, Сергій Григорович; Pariy, Serhii HryhorovychУ статті дано визначення поняттю логістичне забезпечення. Визначено, що це поняття охоплює як стратегічний, так і тактичний рівень. Встановлено принципи військової логістики, а саме своєчасність, безперервність, гнучкість, економічність, сумісність. Проаналізовано матеріально -технічну інфраструктуру логістичного забезпечення. Досліджено транспортні спроможності логістичного забезпечення. З’ясовано, що транспортна система України демонструє багаторівневу адаптацію: залізничний транспорт слугує опорною ланкою логістики, автотранспорт виконує роль гнучкого буфера, авіація та морські шляхи залишаються стратегічними воротами, а дрони забезпечують інноваційні рішення для доставки на «останній милі». Було виявлено ключові проблеми логістичного забезпечення сектору безпеки і оборони: недосконале планування потреб, бюрократія та корупційні ризики, обмежені транспортні спроможності, інфраструктурні втрати та вразливість складів, кадровий дефіцит та недостатня кваліфікація, слабка інтеграція з партнерами та стандартизація, фрагментарна цифровізація та кібер-ризики, фінансова обмеженість та імпортна залежність. Розроблено рекомендації щодо вирішення проблеми логістичного забезпечення у секторі безпеки і оборони, серед них: створення єдиного центру логістичного планування, цифрова трансформація, модернізація інфраструктури, розширення державно-приватного партнерства, антикорупційні механізми, розвиток транспортної сітки, підготовка нових кадрів. З’ясовано, що ефективна логістична підтримка є ключовим чинником забезпечення стійкості та боєздатності сектору безпеки й оборони України. Попри те, що війна загострила давні системні проблеми, вона водночас відкрила «вікно можливостей» для проведення реформ.