Статті
Permanent URI for this collectionhttps://elar-kingu.kyiv.ua/handle/123456789/242
Browse
Browsing Статті by Title
Now showing 1 - 20 of 47
- Results Per Page
- Sort Options
Item Two-layer graph invariant for pattern recognition(National University "Zaporizhzhia Polytechnic"., 2025-06-29) Batsamut, V. M.; Batsamut, M. V.; Bashkatov, Y. H.; Tolstonosov, D. Yu.; Толстоносов, Димитрій ЮрійовичContext. The relevance of the article is driven by the need for further development of object recognition (classification) algorithms, reducing computational complexity, and increasing the functional capabilities of such algorithms. The graph invariant proposed in the article can be applied in machine vision systems for recognizing physical objects, which is essential during rescue and monitoring operations in crisis areas of various origins, as well as in delivering firepower to the enemy using swarms of unmanned aerial vehicles. Objective is to develop a graph invariant with low computational complexity that enables the classification of physical objects with a certain level of confidence in the presence of external interference. Method. The physical object to be recognized (identified) is modeled by a connected undirected weighted graph. To identify the constant characteristics of different model graphs, the idea of selecting the minimum and maximum weighted spanning trees in the structure of these graphs is applied. For this purpose, the classical and modified Boruvka-Sollin’s method are used (modified – for constructing the maximum weighted spanning tree). Such a stratification of the structure of the initial graph into two layers provides a larger information base during image analysis regarding the belonging of a certain implementation to a certain class of objects. Next, for each of the resulting spanning trees, two numerical characteristics are calculated: the weight of the spanning tree and the Randić index. The first characteristic contains indirect information about the linear dimensions of the object, while the second conveys its structural features. These characteristics are independent of vertex labeling and the graphical representation of the graph, which is a necessary condition for graph isomorphism verification. From these four obtained characteristics, an invariant is formed, which describes the corresponding physical object present in a single scene. To fully describe one class or subclass of objects in four scenes (top view; front and rear hemispherical views; side view), the pattern recognition system must have four corresponding invariants. Results. 1) A two-layer invariant of a weighted undirected graph has been developed, enabling the recognition of physical objects with a certain level of confidence; 2) A method for recognizing physical objects has been formalized in graph theory terms, based on hashing the object structure using the weights of the minimum and maximum spanning trees of the model graph, as well as the Randić index of these trees; 3) The two-layer invariant of the weighted undirected graph has been verified on test tasks for graph isomorphism checking. Conclusions. The conducted theoretical studies and a series of experiments confirm the feasibility of using the proposed graph invariant for real-time pattern recognition and classification tasks. The estimates obtained using the developed method are probabilistic, allowing the system operator to flexibly approach the classification of physical objects within the machine vision system’s field of view, depending on the technological process requirements or the operational situation in the system’s deployment area.Item Актуальні питання підготовки кадрів для військових формувань та правоохоронних органів в умовах воєнного стану(Київський інститут Національної гвардії України, 2023) Семенов, Микола ВолодимировичItem Актуальні проблеми дотримання міжнародних стандартів щодо гуманного поводження з військовополоненими(Всеукраїнська асамблея докторів наук з державного управління, 2024) Градецький, Андрій Вікторович; Gradetskyi, AndriiВ поданій статті розглянуто норми міжнародного гуманітарного права щодо гуманного поводження з військовополоненими та запропоновано рекомендації, що спрямовані як на усунення встановлених у ході дослідження проблем, так і на удосконалення правового механізму забезпечення прав, законних інтересів і гуманного поводження з військовополоненими. Гуманне поводження з військовополоненими та їх захист розвивалися протягом історії людства. Незважаючи на принципові відмінності в політичній ідеології, моралі, культурі та соціально-економічних особливостях різних цивілізацій, ставлення до ув’язнених в один і той же історичний період дуже схоже, що дозволяє розглядати сучасне міжнародне право, як кодифіковану гуманістичну традицію. Сучасними міжнародними стандартами, що визначають правила ведення війни, права цивільних та військових, а також поводження сторін конфлікту з військовополоненими є Женевські конвенції. Україна є учасником Женевських конвенцій 1949 р. та Додаткових протоколів до них 1977 р. Третя конвенція власне стосується поводження з військовополоненими. Статус військовополоненого застосовується лише у ситуації міжнародного збройного конфлікту. Дослідження норм МГП дозволяє визначити основні проблеми у дотриманні його норм, такі як: ₋ відсутність еволюції системи контролю додержання принципів гуманізації військових конфліктів; ₋ відсутність у МГП власної юстиції та заходів впливу на суб'єкти, тобто чинного механізму забезпечення дотримання норм; ₋ невиконання існуючих норм з політичних чи інших причин; ₋ репресалії як дії у відповідь, що виникають через порушення противником законів і звичаїв військових конфліктів; ₋ відсутні чіткі та єдині критерії класифікації збройних конфліктів та залежність застосування норм національного чи міжнародного права для його врегулювання; ₋ відсутність деталізованого підходу до конкретизації системи застосування МГП. Наслідки цих проблем призводять до регулярних порушень прав людини в умовах військового конфлікту, від жорстокого поводження та катувань до вбивства військовополонених, статус яких регулюється нормами МГП. Необхідним є постійне вдосконалення норм МГП з метою покращення стану військовополонених осіб та запобіганню порушенням їх прав.Item Актуальні проблеми логістичного забезпечення Національної гвардії України в умовах повномасштабної війни(Київський інститут Національної гвардії України, 2023) Толстоносов, Димитрій Юрійович; Трофименко, Євген РомановичItem Аналіз професійної надійності водія(Видавнича група: Наукові перспективи; Ukrainian Assembly of Doctors of Science in Public Administration, 2025-06-21) Троцький, Руслан Сергійович; Trotsky, Ruslan Serhiyovych; Андрусенко, Сергій Іванович; Andrusenko, Serhii IvanovychСтаття присвячена комплексному аналізу професійної надійності водія –інтегральної характеристики, що відображає його здатність стабільно та ефективно виконувати професійні обов'язки в умовах дорожнього руху, мінімізуючи ризик виникнення аварійних ситуацій. У роботі здійснено огляд існуючих теоретичних підходів до розуміння професійної надійності, акцентовано увагу на багатовимірності цього поняття, що охоплює не лише фізичний та психофізіологічний стан, але й когнітивні функції, емоційну стійкість, мотиваційну сферу та особистісні якості водія. Детально розглянуто ключові фактори, які безпосередньо впливають на рівень професійної надійності. Серед них виокремлено: Професійна компетентність -рівень знань правил дорожнього руху, навички керування транспортним засобом, вміння прогнозувати та запобігати небезпечним ситуаціям. Психофізіологічний стан -гострота зору та слуху, час реакції, витривалість, стійкість до монотонної діяльності та стресових факторів. Особистісні якості-відповідальність, дисциплінованість, уважність, самоконтроль, схильність до ризику та емоційна зрілість. Функціональний стан-рівень втоми, вплив шкідливих звичок, стан здоров'я та прийом лікарських препаратів. Соціально-психологічні фактори-міжособистісні відносини, рівень стресу на робочому місці, мотивація до безпечної праці. Окремий розділ статті присвячено аналізу сучасних методів оцінки професійної надійності водіїв. Розглянуто переваги та недоліки використання психометричних тестів (направлених на оцінку уваги, пам'яті, реакції, особистісних характеристик), методів аналізу показників аварійності, а також експертних оцінок, що базуються на спостереженні за поведінкою водія в реальних або змодельованих умовах. Запропоновано комплексний підхід до оцінки, що поєднує різні методи для отримання більш об'єктивної та всебічної інформації. Наведено приклади практичного застосування результатів аналізу професійної надійності у різних сферах, зокрема при відборі кандидатів на посаду водія, розробці індивідуальних програм навчання та підвищення кваліфікації, здійсненні періодичного контролю за станом водійського складу та впровадженні профілактичних заходів, спрямованих на зниження ризику дорожньо-транспортних пригод. Стаття підкреслює важливість систематичного та науково обґрунтованого підходу до оцінки та підвищення професійної надійності водіїв як ключового елемента забезпечення безпеки дорожнього руху та зниження соціально-економічних втрат, пов'язаних з аварійністю на транспорті.Item Аспекти та застосування легкоброньованої техніки ворога в умовах бойових дій в Україні(Київський інститут Національної гвардії України, 2023) Козинець, Сергій Петрович; Приймак, Олександр ЮрійовичItem Взаємодія національної гвардії із медіа в умовах введення правового режиму воєнного стану(Національний університет «Одеська юридична академія», 2023) Троцький, Р. С.; Андрусенко, С. І.; Курило, О. І.; Trotskyi R. S.; Andrusenko S. I.; Kurylo O. IСтаття присвячена здійсненню наукового розгляду проблематики щодо сформованих нормативних основ реалізації взаємодії Національної гвардії із медіа в умовах введення правового режиму воєнного стану. Визначено, що єдність зусиль Національної гвардії України та медіа, першочергово направлена на досягнення забезпечення прозорості та відкритості усіх процесів, які відбуваються при плануванні розвитку та безпосередній діяльності Національної гвардії України. Виявлено, що Національна гвардія України є більш відкритою для громадянського цивільного контролю, аніж Національна поліція України. Узагальнено, що введення правового режиму воєнного стану суттєво впливає на організацію та здійснення взаємодії Національної гвардії України та медіа, особливо в контексті забезпечення безпеки, контролю за інформацією та дотриманням прав та свобод громадян. Акцентується, що взаємодія цих двох суб’єктів повинна відбуватися в межах встановлених законодавчих нормативів та з дотриманням принципів демократії. Визначено, важливість забезпечення такої взаємодії може бути продемонстрована на прикладі різних обґрунтувань, однак основними з таких вбачаються: 1) можливість Національної гвардії України спростовувати дезінформації та протидіяти розповсюдженню фейків; 2) взяття Національною гвардією України під контроль тієї інформації, що може бути висвітлена з боку медіа; 3) при легальній взаємодії для журналістів та інших представників медіа гарантується особиста безпека у випадку співпраці у надзвичайних ситуаціях, а також зберігаються основні постулати свободи слова; 4) інформування громадськості здійснюється з метою висвітлення актуальних подій, без зміщення акцентів на буденність процесів з особливою задачею – проінформувати громадськість про правила безпеки та механізми самозахисту у кризових ситуаціях.Item Взаємозв’язок креативності викладача ВВНЗ із якістю підготовки майбутніх офіцерів в реаліях сьогодення(Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій, 2025-05-26) Овчаренко В.В.; Ovcharenko V.V; Клішин В.М.; Klishyn V.M.; Махобей А.В.; Makhobey A.V.; Белашов Ю.О.; Belashov Y.O.; Ніконенко, Андрій Миколайович; Nikonenko A.M.У статті розглядається проблема визначення взаємозв’язку між рівнем креативності викладачів вищих військових навчальних закладів (закладів вищої освіти зі специфічними умовами навчання) та якістю професійної підготовки майбутніх офіцерів у контексті сучасних викликів і потреб національної безпеки України. Встановлено, що ефективність військової освіти значною мірою залежить від здатності викладача застосовувати інноваційні, нестандартні підходи до навчання, які спрямовані на формування у курсантів та курсанток не лише професійних знань і навичок але й критичного мислення, ініціативності, адаптивності та креативності – якостей, необхідних для успішного виконання завдань за призначенням в реаліях сьогодення. У дослідженні обґрунтовано, що креативність викладача є важливою педагогічною якістю, яка безпосередньо впливає на мотивацію курсантів до навчання, ефективність засвоєння матеріалу та рівень сформованості професійних компетентностей. За допомогою комплексу теоретичних і емпіричних методів (аналізу літератури, анкетування, інтерв’ю, педагогічного експерименту) було встановлено наявність статистично значущого зв’язку між рівнем креативності викладачів і показниками якості підготовки майбутніх офіцерів. У статті також проаналізовано педагогічні умови, що сприяють розвитку креативного потенціалу викладачів вищих військових навчальних закладів, зокрема: академічна свобода, інституційна підтримка інновацій, міждисциплінарна інтеграція, наявність програм підвищення кваліфікації з акцентом на інноваційну педагогіку. Запропоновано практичні рекомендації щодо удосконалення системи військової освіти на основі розвитку креативного педагогічного середовища. Зроблено висновок, що розвиток креативності викладача є стратегічним чинником підвищення якості підготовки офіцерських кадрів для потреб інституцій сектору безпеки і оборони України. Результати теоретичного дослідження впроваджені у систему багаторічної підготовки здобувачів вищої освіти (курсантів та курсанток) Національної академії Національної гвардії України та Київського інституту Національної гвардії України. Перспективи подальших досліджень у обраному напрямі наукової розвідки передбачають розроблення організаційно-педагогічних умов, які сприяють формуванню креативного освітнього середовища у вищому військовому навчальному закладі.Item Вивчення та впровадження бойового досвіду як передумова формування готовності майбутніх офіцерів до службово-бойової діяльності(Черкасьий національний університет імені Богдана Хмельницького, 2023) Медвідь, Михайло Михайлович; Криворучко, Віталій Олександрович; Курбатов, Артем Андрійович; Гаврищук, Михайло Михайлович; Ніконенко, Андрій Миколайович; Семенов, Микола Володимирович; Medvid, Mykhailo; Kryvoruchko, Vitalii; Kurbatov, Artem; Havryshchuk, Mykhailo; Nikonenko, Andrii; Semenov, MykolaЗа результатами проведеного дослідження обґрунтовано передумову формування готовності майбутніх офіцерів до службово-бойової діяльності відповідно до складників забезпечення освітнього процесу: нормативно-правового – визначення процедури вивчення та впровадження бойового досвіду у нормативно-правових актах ВВНЗ; кадрового – комплектування вакантних посад науково-педагогічних та педагогічних працівників військовослужбовцями, які брали участь у виконанні бойових (спеціальних) завдань; планування проходження стажування науково-педагогічними та педагогічними працівниками у районах виконання бойових (спеціальних) завдань з метою набуття бойового досвіду; проведення планових бінарних та додаткових занять до яких залучаються учасники бойових дій; навчально-методичного – оновлення змісту діючих освітніх програм за результатами опитування стейкхолдерів, зокрема учасників бойових дій (за необхідності створення нових освітніх програм за більш актуальними спеціальностями); оновлення змісту навчально методичного забезпечення за пропозиціями сформованими учасниками бойових дій; інформаційного – використання навчальної та методичної літератури, сформованої учасниками бойових дій; матеріально-технічного – отримання нових зразків озброєння, техніки, яке використовується в районах виконання бойових (спеціальних) завдань; розвиток тренажерної бази. Умотивовано вивчення та впровадження в освітній процес Київського інституту Національної гвардії України бойового досвіду як передумови формування готовності майбутніх офіцерів до службово-бойової діяльності.Item Визначення поняття та сутності логістичного забезпечення Національної гвардії України(Київський інститут Національної гвардії України, 2023) Толстоносов, Димитрій Юрійович; Пшеміський, Данило ГеннадійовичItem Використання засобів аерозольної протидії (маскування) в умовах відсічі збройної агресії(Київський інститут Національної гвардії України, 2023) Манжос, Олексій Олександрович; Чиганов, Олександр ДмитровичItem Вплив війни на масштаби тіньової економіки в Україні(NGO;Eastern European Union of Scientists, 2025) Сахневич, Борис Валерійович ; Sakhnevych, Borys; Безуглова, Ірина; Bezuhlova, Iryna; Федотов, Олександр; Fedotov, OleksandrСтаття присвячена аналізу впливу війни в Україні на обсяги тіньової економіки та вивченню факторів, що сприяли її розширенню чи трансформації у воєнний час. Особлива увага зосереджується на структурних змінах в економіці, спричинених війною. Мета дослідження —виявлення впливу війни на масштаби, структуру та динаміку тіньової економіки в Україні, визначення основних факторів, що сприяють її збільшенню в умовах воєнного стану, а також визначення можливих напрямів детінізації на етапі воєнного та повоєнного відновлення економіки. У ході наукового дослідження використовувалися загальнонаукові методи: аналіз і синтез; порівняльний аналіз; індукція та дедукція; статистичний аналіз; графічний метод; абстрактно-логічний метод. Збір даних охоплював вивчення ринкових тенденцій і аналіз наукових джерел. Визначено поняття, ознаки та структуру тіньової економіки. Визначено основні чинники виникнення та поширення тіньової економіки. Досліджено становище тіньової економіки в Україні до початку повномасштабного вторгнення. Проаналізовано сучасний стан та тенденції зміни рівня тіньової економіки України протягом 2014–2024 рр. Визначено вплив війни на економічну стабільність; податкову дисципліну та зміни у структурі тіньового сектора під час війни. Досліджено основні прояви тіньової економіки під час воєнного стану, зокрема в окремих галузях. Акцентовано увагу на адміністративних, податкових та правових механізмах зменшення тінізації. З’ясовано проблеми та запропоновано шляхи детінізації економіки України в умовах війни та повоєнної відбудови. У висновках вказано, що дослідження даної теми є підґрунтям для формування дієвої державної політики, спрямованої на мінімізацію негативних результатів, збільшення бюджетних надходжень та створення прозорого бізнес-клімату. Окрім того, підсумки дослідження є важливими для передбачення перспектив післявоєнного економічного відродження, оцінки потенційних загроз та визначення пріоритетів державного регулювання, а, дослідження масштабів тіньової економіки в умовах війни є важливим кроком до розбудови стабільної, прозорої та стійкої економіки в УкраїніItem Впровадження досвіду системи LOGFAS як умова підвищення боєздатності НГУ(Київський інститут Національної гвардії України, 2023) Градецький, Андрій ВікторовичItem Впровадження нового бойового досвіду в умовах повномасштабної війни(Київський інститут Національної гвардії України, 2023) Семенов, Микола.Item Впровадження інноваційних технологій в навчальну діяльність майбутніх офіцерів(Видавнича група «Наукові перспективи», 2024) Парій, Сергій Григорович; Хорошун, Василь Петрович; Єсіпова, Ольга Олександрівна; Pariy, Serhii Hryhorovych; Khoroshun, Vasyl Petrovych; Yesipova Olha OleksandrivnaВ статті розглянуто поняття інноваційні технології навчання. Встановлено, що використання інноваційних технологій сприяє створенню гнучкішого, інтерактивного та ефективного навчального середовища, яке відповідає вимогам сучасного суспільства та готує тих, хто навчається до викликів майбутнього. Для активізації навчальної діяльності майбутніх офіцерів в дослідженні використовувались наступні інноваційні технології: Mind maps, QR-код, віртуальна реальність та доповнена реальність. Під час опрацювання навчального матеріалу майбутні офіцери використовували технологію створення інтелекткарти. Це дозволило їм не лише структурувати та візуалізувати навчальний матеріал, який вони вивчали, але й ознайомитися з ІКТ обробки будь-якої інформації. Використання технології QR-кодів у навчальному процесі дозволило ефективно проводити контроль знань курсантів, залучити гаджети до навчання, що в свою чергу сприяло підвищенню зацікавленості майбутніх офіцерів і значно розширило їхню технічну грамотність. Це, у свою чергу, допомогло їм зрозуміти можливості застосування технології доповненої реальності не лише у навчальній діяльності, а й у технічній (передавання та обмін інформацією тощо). Було визначено переваги використання VR та AR у навчанні офіцерів, а саме: безпечне середовище (технології дозволяють майбутнім офіцерам тренуватися в безпечних умовах, без ризику для життя та здоров'я); реалістичні тренування (симуляція та моделювання забезпечують високу реалістичність тренувань, що покращить підготовку майбутніх офіцерів до реальних ситуацій); економічна ефективність (зменшення витрат на організацію польових навчань майбутніх офіцерів та використання реальної техніки); інтерактивне навчання ( курсанти можуть взаємодіяти з цифровими об'єктами та інформацією, що робить навчання більш залучаючим та ефективним). Встановлено, що VR та AR в навчанні майбутніх офіцерів є важливим кроком у вдосконаленні їх підготовки, підвищенні ефективності навчального процесу та забезпеченні високого рівня бойової готовностіItem Впровадження інноваційних технологій у навчальну діяльність майбутніх офіцерів під час вивчення інженерної підготовки(Видавнича група «Наукові перспективи», 2023) Хорошун, Василь Петрович; Єсіпова, Ольга Олександрівна; Семенов, Микола Володимирович; Khoroshun, Vasyl Petrovych; Yesipova, Olha Oleksandrivna; Semenov, Mykola VolodymyrovychСьогодення ставить нові вимоги до тих, хто навчається в тому числі й майбутніх офіцерів. Одним із основних викликів сучасності є підготовка майбутніх офіцерів з інноваційним мисленням, здатних критично оцінювати ситуацію, швидко адаптуватися до змін та володіти навичками ефективного пошуку та обробки великих обсягів інформації. Одним з інструментів, що дозволить вирішити зазначені виклики є інноваційні технології навчання. В статті розглянуто впровадження інноваційних технологій у навчальну діяльність майбутніх офіцерів, а саме інтелект-карт та QR-кодів. Досліджено поняття інтелект-карта, визначено його трактування, як технологію, що дозволяє миттєво побачити основну ідею та її складники, які закладені в представленні навчальної інформації. Встановлено принципи створення та способи створення інтелект-карт, серед яких ручний та електронний за допомогою онлайн-інструментів та мобільних додатків. Впроваджено технологію інтелект-карт в навчальну діяльність майбутніх офіцерів при вивченні інженерної підготовки. Підтверджено позитивний вплив зазначеної технології на результативність навчальної діяльності майбутніх офіцерів від впровадження зазначеної технології. Досліджено поняття QR-код, який представляє собою двовимірний матричний штрих-код, що застосовується в різних галузях в тому числі й навчанні. На основі аналізу наукових розвідок встановлено можливості використання QR-кодів у навчальній діяльності. Визначено, що для створення та сканування QR-кодів існують численні програмні інструменти, які можна встановити на мобільні пристрої або використовувати онлайн за допомогою комп’ютера. Впроваджено в навчальну діяльність майбутніх офіцерів технологію QR-код під час вивчення нової навчальної теми. Як результат підтверджено збільшення інтересу майбутніх офіцерів до навчання та підвищення їх технічної грамотності під час використання нової технології QR-код.Item Детермінанти ескалації тероризму в сучасному світі(Київський інститут Національної гвардії України, 2023) Градецький, Андрій Вікторович; Козинець, Сергій ПетровичItem Досвід становлення інституту пробації в зарубіжних країнах(Київський інститут Національної гвардії України, 2023) Градецька, Н. М.; Градецький, А. В.У статті розглянуто питання гуманізації у сфері кримінального судочинства, що передбачає пріоритет вироків, не пов’язаних із позбавленням волі, над покаранням у виді позбавлення волі. Зазначено, що поява інституту пробації в зарубіжних країнах сприяла: наданню органам судової влади та іншим структурам високоякісної інформації про правопорушника; організації та здійсненню контролю та нагляду за засудженими; забезпеченню соціальної і психологічної допомоги та опіки, а також проведенню роботи з правопорушниками після звільнення; зменшенню ризику повторної злочинності; підтримці осіб, яких тримають під вартою, та допомозі в підготовці до звільнення; наданню допомоги сім’ям правопорушників; організації медіації між правопорушником та постраждалим від злочину.Item Ефективне функціонування військової логістики як необхідна умова підвищення боєздатності Національної гвардії України(Київський інститут Національної гвардії України, 2022) Градецький, Андрій Вікторович; Манжос, Олексій Олександрович; Андрусенко, Сергій Іванович; Gradetskyi, Andrii; Manzhos, Oleksii; Andrusenko, SerhiiУ статті зазначено, що питання військової логістики нині набуло особливої актуальності у зв’язку з повномасштабною війною, розв’язаною РФ проти України. Ця трагічна подія прискорила процес реформування системи тилового забезпечення військ і перетворення її на систему логістич ного забезпечення відповідно до стандартів НАТО. У результаті дослідження визначено, що понят тя «військова логістика» перебуває в постійному розвитку і є результатом еволюційного вдоскона лення процесів пошуку ефективних форм матеріально-технічного забезпечення військ. Розглянуто напрям посилення ефективності функціонування військової логістики з використанням кращого досвіду НАТО.Item Ефективність мобільних груп при боротьбі з безпілотними літальними апаратами противника: досвід українсько-російської війни(Наукові перспективи, 2025-07-02) Козинець, Сергій Петрович; Kozynets, Serhii Petrovych; Лосюк ,Тарас Тарасович; Losiuk,Taras TarasovychУ статті досліджено особливості діяльності мобільних вогневих груп (МВГ) у системі протиповітряної оборони України, що набули широкого застосування в умовах повномасштабної війни, розв’язаної Російською Федерацією. Автор аналізує передумови створення таких груп, їхню структуру, склад, озброєння, функціональні завдання та тактичні переваги. Мобільні вогневі групи стали важливим елементом адаптації української армії до нових викликів війни, зокрема боротьби з дронами-камікадзе, БпЛА та крилатими ракетами. Особлива увага приділена технічному оснащенню МВГ, серед якого — зенітні установки ЗУ-23-2, великокаліберні кулемети (ДШК, Browning M2), переносні зенітно-ракетні комплекси (типу «Ігла», «Стінгер», «Piorun») та додаткові засоби виявлення цілей. Описано тактичні підходи до застосування МВГ: мобільність, раптовість, здатність швидко змінювати позиції й ефективно реагувати на повітряні загрози. У статті також розглянуто труднощі, з якими стикаються ці підрозділи, зокрема нестача сучасних технічних засобів, брак транспорту, обмежене нічне бачення, а також потреба у професійному навчанні особового складу. Водночас підкреслено значну роль міжнародної допомоги у покращенні матеріального забезпечення МВГ. На завершення автор окреслює перспективи розвитку мобільних вогневих груп в Україні, включаючи впровадження новітніх технологій (лазерна зброя, системи штучного інтелекту), розширення навчальної бази, удосконалення взаємодії з іншими елементами ППО та інтеграцію МВГ у систему територіальної оборони. Стаття є актуальним і комплексним дослідженням ролі МВГ у сучасній воєнній доктрині України та підтверджує їхню ефективність у новітніх бойових умовах.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »