Загальноінститутські кафедри
Permanent URI for this communityhttps://elar-kingu.kyiv.ua/handle/123456789/77
Browse
Browsing Загальноінститутські кафедри by Issue Date
Now showing 1 - 20 of 50
- Results Per Page
- Sort Options
Item Self-done grammar work(Київський інститут Національної гвардії України, 2022) Лещенко, А.В.; Leshchenko, A.V.; Романюк, В.Л.; Romanjuk, V.L.Навчальний посібник «Self-done grammar work» призначений для формування граматичної компетентності здобувачів вищої освіти 1 та 2 років навчання спеціальностей 251 «Державна безпека» та 081 «Право», що вивчають англійську мову як першу іноземну. Мета посібника – відпрацювання граматичних вправ та правил, які стосуються основних граматичних аспектів рівня CEF від A1 до B2.Item Комунікативні засоби протидії мобінгу у військовому дискурсі(Таврійський національний університет імені В. І. Вернадського., 2022) Посмітна, В. В.; Posmitna, V. V.У статті порушено проблему комунікативної протидії мобінгу у військовій сфері. Відповідно до особливостей військового дискурсу та з урахуванням відсутності правового врегулювання виявів мобінгу в українському суспільстві, обґрунтовано необхідність зосередження на комунікативних і мовних чинниках боротьби з мобінгом. Виявлено особливості мобінгу у військовому колективі, схарактеризовано їх зв'язок зі специфікою військового дискурсу. Визначено комунікативні стратегії та тактики, що в межах військового дискурсу можуть ефективно застосовуватись у профілактиці та протидії мобінгу. Актуальність дослідження полягає в зацікавленості суспільства проблемами розвитку та функціонування військової сфери, а також у спрямованості сучасних наукових пошуків на виявлення чинників комунікативної протидії виявам психологічного тиску, агресивної мовної поведінки. Як основні засоби запобігання та протидії мобінгу у військовому дискурсі визначено: регулярне застосування комунікативних стратегій співробітництва, оскільки вони сприяють згуртуванню колективу, формуванню поваги до кожного його учасника як до окремої особистості; чітке розмежування та усвідомлення відмінностей комунікативних стратегій підпорядкування і домінування, з подальшою відмовою від стратегії домінування, для якої характерне підкреслення особистої зверхності, а також від пов’язаної з нею стратегії конфронтації – на користь стратегії підпорядкування, яка передбачає орієнтування на нормативні документи; більш широке використання комунікативної стратегії орієнтування на узгодженість дій, оскільки вона сприяє формуванню взаємопідтримки та взаємодопомоги, а також відповідальності за власні вчинки та слова; урізноманітнення комунікативних тактик, застосування не тільки типових для військового дискурсу тактик команди та рапорту, а й комунікативних тактик зближення, відкритості, зацікавленості, орієнтування на спільне вирішення проблем, доброзичливості, схвалення; обережність у використанні тактики критикування підлеглих; дотримання культури мовлення та мовного етикету, застосування мовних засобів виявлення поваги до особистості. Проведений аналіз дозволяє стверджувати, що ефективність комунікативної протидії мобінгу у військовому дискурсі залежить від застосування комунікативних засобів, які сприяють зниженню агресивності, формуванню толерантності, створенню психологічного комфорту у службовому спілкуванні, відповідно до спільних завдань професійної діяльності, комунікативних цілей, індивідуальних особливостей та соціальних ролей комунікантів.Item Баланс думок і точок зору в контексті інших журналістських стандартів(Таврійський національний університет імені В. І. Вернадського, 2022) Козак, Валентина Андріївна; Kozak, ValentynaУ статті проаналізовані різні підходи до виокремлення журналістських стандартів. Порушення стандарту балансу думок і точок зору спостерігається, якщо в журналістському повідомленні не представлено одну чи кілька сторін конфлікту; різні сторони конфлікту наведені непропорційно як у смисловому, так і в кількісному показниках; є, здавалося б, усі сторони конфлікту, проте одна зі сторін маргіналізується, цитати вирвано з контексту або ж вони не стосуються суті конфлікту; експертна оцінка заангажована, а експерт тісно пов’язаний зі стороною конфлікту, чи коли всі опитані експерти просувають одну точку зору; спостерігається різний рівень представництва сторін. Порушення стандарту балансу думок і точок зору розглядається як таке, що не тільки спотворює зміст інформації, а й сприяє маніпулятивному впливові на аудиторію, схиляючи її на бік однієї зі сторін. Воно не є поодиноким явищем. Дотримання означеного стандарту під час російсько-української війни надзвичайно важливе. Зазначається, що стандарт балансу думок і точок зору у мирний час і в умовах війни потребує уточнення, особливо, коли йдеться про «сторони конфлікту».Item Check yourself(Київський інститут Національної гвардії України, 2023) Лещенко, А.В.; Leshchenko, A.V.; Романюк, В.Л.; Romanjuk, V.L.Практикум «Check yourself» призначений для самостійної перевірки знань курсантів з навчальної дисципліни «Іноземна мова (загальний, загальновійськовий та спеціальний курс)» у галузях знань 25 «Воєнні науки, національна безпека, безпека державного кордону» та 08 «Право», для формування граматичної компетентності здобувачів вищої освіти 1-4 років навчання.Item Self-help guide(Київський інститут Національної гвардії України, 2023) Лещенко, А.В.; Leshchenko, A.V.; Романюк, В.Л.; Romanjuk, V.L.Навчальний посібник «Self-help guide» призначений для самостійної роботи з навчальної дисципіліни «Іноземна мова професійного спілкування» у галузях знань 25 «Воєнні науки, національна безпека, безпека державного кордону» та 08 «Право», для формування лексичної та граматичної компетентностей здобувачів вищої освіти 1-4 років навчання.Item Мовна комунікація у професійній діяльності(Київський інститут Національної гвардії України, 2023) Посмітна, Вікторія Віталіївна; Posmitna, Viktoriіa VitalіivnaНавчальний посібник висвітлює всі теми курсу «Мовна комунікація в професійній діяльності» та більшість тем курсу «Українська мова та професійна комунікація». Зміст і структура посібника створюють можливості для формування мовнокомунікативної компетентності майбутніх фахівців у сфері військової та правоохоронної діяльності. Надаються теоретичні відомості про чинники досягнення ефективності комунікації в професійній сфері, особливості та види мовного впливу, висвітлюються норми сучасної української літературної мови. Основна увага приділена формуванню комунікативної майстерності та мовної культури в різних формах та умовах професійної комунікації. Навчальний посібник адресований курсантам і студентам, які навчаються в закладах вищої освіти МВС України за військовими та юридичними спеціальностями. Може бути використаний у вивченні української мови та мовної комунікації студентами й курсантами інших напрямів підготовки, а також військовослужбовцями та правоохоронцями у їхній професійній діяльності.Item Іноземна мова професійного спрямування в секторі безпеки та оборони(Київський інститут Національної гвардії України, 2023) Мудра, Світлана В’ячеславівна; Mudra, SvitlanaУ навчальному посібнику зібрано лексичний та граматичний матеріал для самостійної підготовки ад’юнктів з метою формування мовної комунікативної, соціолінгвістичної, предметної і професійної компетенції в усному та писемному мовленні та перекладі. Навчальний посібник буде корисним здобувачам, випускникам, військовослужбовцям, практичним працівникам сфери безпеки і оборони, науково педагогічним працівникам вищих військових навчальних закладів та закладів вищої освіти зі специфічними умовами навчання.Item Cross-cultural military interactions. Features internal communication of military personnel during the performing combat missions in multinational units: on the example of the international legion(Київський інститут Національної гвардії України, 2023) Mudra, Svitlana; Chyganov, Oleksandr; Мудра, Світлана; Чиганов, ОлександрItem Ефективність військової комунікації у мирний та воєнний періоди(Київський інститут Національної гвардії України, 2023) Мудра, Світлана В’ячеславівна; Омельченко, Мирослав ІгоровичItem Кібербезпека і військова комунікація: виклики та загрози(Київський інститут Національної гвардії України, 2023) Мудра, Світлана В’ячеславівна; Лосюк, Тарас ТарасовичItem Особливості антиукраїнської маніпулятивної пропаганди в сучасних умовах.(Міжнародний гуманітарний університет, 2023) Посмітна, В. В.; Posmitna, V. V.У статті порушено проблему впливу маніпулятивних технологій російської пропаганди в умовах сьогодення. Актуальність теми дослідження зумовлена загрозою здійснення деструктивного маніпулятивного впливу російськими медіа в умовах сучасної війни. У статті відзначено зростання небезпеки інформаційної агресії в умовах воєнного стану. Російська мас-медійна пропаганда представлена як один із виявів інформаційної агресії проти України, що застосовується з використанням маніпулятивних технологій. Акцентується увага на потенційній небезпеці маніпулятивного впливу на свідомість і підсвідомість людини. У дослідженні доведено маніпулятивний характер сучасної антиукраїнської пропаганди за допомогою виявлення маніпулятивних цілей (прихованих і спрямованих на збудження в читача намірів, що відповідають цілям російської влади) і численних фактів маніпулювання інформацією (замовчування або перекручування інформації в інтересах влади РФ). У результаті аналізу інформаційних повідомлень російських медіа за грудень 2022 року визначено актуальні маніпулятивні цілі антиукраїнської пропаганди: навіювання думки про Україну як про агресора, жорстокого ворога, якому допомагає весь Захід і від якого росіяни вимушені захищатися, а тому кожен громадянин РФ має долучитися до збройної боротьби. Як основні види сучасної пропаганди визначено руйнування, роз’єднання, залякування. Виявлено актуальні методи реалізації пропагандистських цілей: багаторазового повторення, гіперболізації ставок, демонізації та дегуманізації опонента, абсолютної очевидності, «великої брехні», «гнилого оселедця». Визначено поширені сьогодні засоби маніпулятивного пропагандистського впливу: мовні – вживання слів із негативним емоційним забарвленням, протиставлення, навішування ярликів, будова речень; дискурсивні – маніпулювання інформацією, широке використання контексту, повторюваність, структурування тексту. У статті доведено наявність особливостей антиукраїнської маніпулятивної пропаганди на сучасному етапі інформаційної агресії проти України, встановлено основні з них – на рівні цілей, методів і засобів.Item Потенціал медіазасобів на практичних заняттях з англійської мови у закладах вищої освіти(Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова, 2023) Литвинська, Тетяна ; Lytvynska, TetianaСучасний вищий освітній процес вимагає постійного вдосконалення методик та підходів до викладання. Дослідження спрямоване на визначення потенціалу медіазасобів у практичних заняттях з англійської мови у закладах вищої освіти. Зростання популярності медіа, таких як відео, аудіо та інтерактивні тексти, відкриває нові можливості для покращення навчання. Акцент робиться на розвитку навичок аудіювання, читання, мовлення та письма через використання аутентичних матеріалів. Дослідження висвітлює необхідність розвитку комунікативних та критичних навичок студентів для ефективної взаємодії в англомовних середовищах. Впровадження медіазасобів під час викладання англійської мови студентам стає все актуальнішим серед викладачів. Нині набули гостроти та потребують комплексних поглиблених наукових досліджень застосування медіазасобів щодо методичного обґрунтування використання у навчальному процесі, їх впливу на забезпечення ефективної взаємодії між викладачем і студентами та студентів між собою як в умовах очного, так і дистанційного навчання. Висвітлення таких проблем та практична реалізація здобутих наукових результатів сприятиме оптимізації навчального процесу у сучасних умовах дистанційного та очного навчання, що визначає актуальність цієї статті. Висвітлюються переваги інтеграції медіа у навчальний процес, такі як покращення мовленнєвих та аудіальних навичок, розширення культурного розуміння та розвиток медіаграмотності. Дослідження враховує сучасні тенденції у викладанні англійської мови та вказує на необхідність адаптації навчальних програм до вимог інформаційного суспільства. Результати дослідження можуть бути корисними для викладачів англійської мови та педагогічних практиків, що прагнуть підвищити якість навчання через впровадження інноваційних методів та технологій у вищій освітіItem Організаційно-педагогічні умови формування навичок стрільби з автоматичної зброї майбутніх офіцерів НГУ із використанням сучасних технічних засобів навчання(Київський інститут Національної гвардії України, 2023) Хацаюк, Олександр Володимирович; Бірюков, Олексій Ігорович; Волянський, Володимир ГеоргійовичItem Апробація організаційно-педагогічних умов формування навичок стрільби з автоматичної стрілецької зброї майбутніх офіцерів Національної гвардії України(Київський інститут Національної гвардії України, 2023) Кізян, Руслан Володимирович; Хацаюк, Олександр Володимирович; Бірюков, Олексій Ігорович; Kizian, Ruslan; Khatsaiuk, Oleksandr; Biryukov AlexeyУ статті розглянуто актуальні питання формування військово-прикладних навичок стрільби з автоматичної зброї майбутніх офіцерів Національної гвардії України (НГУ) в системі вогневої підготовки з акцентованим використанням сучасних технічних засобів навчання (комп’ютерними технологіями). Відповідно до результатів аналізу науково-методичної, спеціальної та довідкової літератури члени науково-дослідної групи встановили, що актуальним питанням коригування техніки стрільби з автоматичної стрілецької зброї майбутніх офіцерів НГУ з акцентованим використанням сучасних технічних засобів навчання в системі вогневої підготовки присвячено недостатню кількість науково-методичних праць. Враховуючи реалії сьогодення, це засвідчує своєчасність та актуальність, а також практичну складову обраного напряму наукової розвідки. Під час дослідно-аналітичної роботи розроблено та апробовано організаційно-педагогічні умови формування навичок стрільби з автоматичної стрілецької зброї майбутніх офіцерів Національної гвардії України із використанням відеокомп’ютерної системи біомеханічного аналізу «Katsumoto» (ВКС «Katsumoto»). Вперше із використанням ВКС «Katsumoto» отримано модельні характеристики загального центру маси та окремих біоланок представників досліджуваної категорії під час виконання стрілецьких вправ із автоматичної стрілецької зброї.Item Використання платформи Classtime у процесі викладання гуманітарних дисциплін(Київський інститут Національної гвардії України, 2023-11-30) Козак, Валентина АндріївнаItem Мовленнєва компетентність курсантів в контексті розвитку гуманітарної підготовки військовослужбовців НГУ(Київський інститут Національної гвардії України, 2023-11-30) Мудра, Світлана В’ячеславівнаItem Підготовка військовослужбовців НГУ до комунікативної взаємодії з медіа та громадськістю в сучасних умовах інформаційній війни(Київський інститут Національної гвардії України, 2023-11-30) Посмітна, Вікторія ВіталіївнаItem Історія держави і права зарубіжних країн(Київський інститут Національної гвардії України, 2024) Дручек, Олена Василівна; Волуйко, Олексій Миколайович; Вовк, Вікторія Миколаївна; Посмітна, Вікторія Віталіівна; Коба, Марія Миколаївна; Druchek, Оlena Vasylivna; Voluyko, Oleksiy Mykolayovych; Vovk, Viktoriya Mykolayovna; Posmitna, Viktoriіa Vitalіivna; Koba, Maria MykolaіvnaУ навчальному посібнику, розробленому відповідно до освітньої програми навчальної дисципліни «Історія держави і права зарубіжних країн» Київського інституту Національної гвардії України, висвітлено історію виникнення, становлення та розвиту основних історичних форм держави і права від найдавніших часів до початку ХХІ ст. Розглянуто найбільш яскраві приклади (типи) державно-правових систем, що визначили основні тенденції розвитку держав, права та пов’язаних з ними явищ у різних регіонах світу. Тематика лекцій охоплює процеси державо- та правотворення тих країн, які у різні періоди мали найбільший вплив на людську цивілізацію у контексті функціонування та розвитку державно-правових інститутів. Зокрема, розкриваються особливості державно правового розвитку окремих країн у період рабовласництва та феодалізму, у період формування буржуазних держав та становлення громадянського суспільства, у період протистояння демократичних та антидемократичних режимів у новітній час. Навчальне видання розраховане для здобувачів вищої освіти ступеня бакалавра та магістра, усіх, хто цікавиться історико-правовими проблемами та процесами державотворення.Item Англомовні військові сленгізми : структурно-сематичний та перекладацький аспект(Видавнича група "Наукові перспективи", 2024) Литвинська, Тетяна Юріївна; Lytvynska, TetianaВ статті розглядаються різні наукові підходи щодовизначення поняття «сленг» та дається авторське визначення«військовий сленг». Незважаючи на те, що терміни "сленг" і "жаргон" дуже часто вживаються, точного визначення цих понять не існує. Сленгможна розділити на загальний сленг та спеціальний сленг. Військовийсленг належить до категорії спеціального сленгу і використовується дляполегшення взаємодії та взаєморозуміння між військовослужбовцями,роблячи мову незрозумілою для необізнаних учасників розмови. Наводяться доводи щодо історичних передумов появи такогофеномуну як військовий сленгізм та специфіку його використанння.Поява нового військового сленгу була зумовлена переважно розвиткомозброєння та необхідністю спрощення спілкування між військовослужбовцями. Варто відзначити такі періоди розвитку англійського військового сленгу, як Перша світова війна, Друга світова війна, Корейська війна та В'єтнамська війна. Військовий сленг є специфічною частиною емоційно забарвленого шару англійської військової лексики. З точки зору використання, військовий сленг можна розділити на дві частини. Перша частина є широко вживаною і входить до складу просторової лексики загальної англійської мови. Друга частина має вужчу сферу використання і в основному обмежується збройними силами США та Великобританії. Ця частина складається з розмовної військової лексики. Висвітлюється класифікація військогового сленгізму. Існує дві категорії військового сленгу: розмовна лексика та жаргон. Розмовна лексика - це лексика, характерна для сленгу, як нелітературного способу спілкування, що характеризується невимушеністю, фамільярністю та грубістю. Найважливішою особливістю, яка відрізняє військову просторову лексику від загальновживаної, є її вузький діалектний діапазон у військовому середовищі.Item Формування граматичної компетенції у студентів нелінгвістичних спеціальностей(Видавнича група «Наукові перспективи»., 2024) Скиба, Оксана Миколаївна; Skyba, OksanaУ статті висвітлено підходи до формування граматичної компетенції у студентів нелінгвістичних спеціальностей. Узагальнено підходи до визначення граматичної компетенції у науковій літературі (знання про граматичні конструкції та розуміння особливості їх вживання в усному та письмовому мовленні; уміння на навички будувати мовленнєву діяльність з урахуванням граматичних одиниць відповідно до стилю мовлення; здатність здобувачів освіти до граматично правильного оформлення своїх думок в усній та письмовій формі і розуміння граматичного матеріалу, що вживається іншими особами; комплекс знань про граматичні конструкції та можливі засоби вираження граматичних одиниць, а також уміння та навички їх застосування під час спілкування тощо). Стверджується, що граматика є основою, за допомогою якої будується грамотне мовлення, адже не можна передати ідею тільки за допомогою лексичних одиниць, адже вони називають тільки предмет або явище, тому необхідно приділяти увагу цьому аспекту вивчення мови. Для формування граматичної компетенції необхідно розуміти, що у студентів є явні та неявні знання. До явних знань відносяться знання граматичних правил та правила вживання граматичних конструкцій, також явні знання через виправлення помилок допомагають студентам прийти до розуміння того чи іншого правила. Неявні знання є автоматичними та не потребують додаткового опрацювання студентами; такі знання є несвідомим, інтерналізованим знанням іноземної мови, яка доступна під час спонтанного мовлення. Відомо, що формувати граматичну компетентність студентів нелінгвістичних спеціальностей можна за допомогою різних підходів. Разом із тим, найрозповсюдженішими з них є граматико-перекладацький підхід (вважається традиційним підходом до формування граматичної компетентності, який активно почали використовувати у другій половині ХХ століття. У цьому підході використовується як іноземна, так і рідна мова), комунікативний підхід (граматичний матеріал не може бути основним об’єктом і головною метою навчальної діяльності); підхід із використанням інформаційних технологій (розвиток технологій надав нові виміри та висунув нові вимоги до матеріалів для додаткового опрацювання та матеріалів для самостійної роботи. Установлено, що інтерактивні мультимедійні елементи можуть не лише підвищити залучення студентів, але й запропонувати персоналізований досвід навчання).
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »