Значення розвитку індивідуальних здібностей в системі вищої школи в аспекті самореалізації особистості
Loading...
Date
2021
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Всеукраїнська асамблея докторів наук з державного управління
Abstract
В статті аналізуються ситуація, в якій знаходиться сучасна Україна, та
негативні чинники, які заважають її успішному розвитку. Вказується на те, що пандемія коронавірусу поглибила кризові явища економічного та культурно- політичного життя громадян в усьому світі, в тому числі в Україні. Зокрема це стосується проблем навчання у вищий школі. Оскільки без розвитку дистанційного навчання обійтися на даний час просто неможливо, то автор статті намагається чітко оцінити, які є позитивні і негативні моменти цього процесу. Він вказує на ту небезпеку, яка криється в переході (особливо це стусається молодих людей) в так звану «віртуальну реальність»В статті вказується, що проблема розвитку індивідуальних здібностей людини або, іншими словами, проблема самореалізації, на даний момент являється однією з кардинальних проблем сучасності, що потребує не тільки ґрунтовного дослідження, але й активного впровадження в життя.Автор наполягає на тому, що відсутність цілісної національної системи самореалізації особистості розвиток нашої країни в усіх його напрямах. Іншими словами, розвиток суспільства та індивідуальний розвиток людини відносяться один до одного як загальне до конкретного і взаємообумовлюють, взаємовизначають та взаємодоповнюють один одного. Автор також намагається проаналізувати таке неоднозначне явище, як «трансгуманізм», який отримує досить значну популярність серед інтелігенції. Порівнюється гуманізм і трансгуманізм. Вказується, що трансгуманізм може нести в собі загрозу для існування людства, оскільки питання чи збережуться в цій філософсько-психологічній течії гуманні засади є відкритим. Робиться висновок, що перед школою (а особливо - вищою) стоїть нелегка проблема відповісти на всі виклики, що стоять перед нею, бо саме вона виховує громадян майбутнього. Автор намагається довести, що назріла необхідність переходу вищої школи від екстенсивного шляху формування знань (який, в основному, полягає в їх засвоєнні на логічному рівні) до інтенсивного, який полягає в застосуванні передових технологій розвитку здібностей самої людини, тобто надання студентам цілісної системи самореалізації особистості.
Description
Keywords
глобальні проблеми, вища школа, пандемія короновірусу, дистанційне навчання, антропоцентризм, гуманізм, штучний інтелект, тест А.Тюрінга, трансгуманізм, цифрова цивілізація, самореалізація особистості, стаття, global problems, higher school, pandemic of coronavirus, distance education, anthropocentrism, humanism, rtificial intelligence, A. Tyuring's test, transhumanism, digital civilization, self-realization of personality
Citation
Матвєєв В. О. Значення розвитку індивідуальних здібностей в системі вищої школи в аспекті самореалізації особистості. Перспективи та інновації науки. Серія «Педагогіка», Серія «Психологія», Серія «Медицина. Київ, 2021. Вип. № 3(3) . С. 254–269. DOI: https://doi.org/10.52058/2786-4952-2021-3(3)