Кафедра вогневої підготовки
Permanent URI for this communityhttps://elar-kingu.kyiv.ua/handle/123456789/94
Browse
Browsing Кафедра вогневої підготовки by Author "Sogorin, Andriy"
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
Item Застосування системи «DELTA» в освітньому процесі та управлінні вищими військовими навчальними закладами Національної гвардії України(Національна академія Національної гвардії України, 2025-03-20) Согорін, Андрій Анатолійович; Sogorin, AndriyУ тезах обґрунтовано доцільність застосування національної системи ситуаційної обізнаності «Delta» в освітньому процесі та управлінні ВВНЗ НГУ. Сформульовано мету — визначити можливості впровадження «Delta» через зіставлення її функціоналу з типовими вимогами до автоматизованих систем управління закладами вищої освіти. Показано, що «Delta» зарекомендувала себе як інструмент планування та управління в умовах розосереджених підрозділів і пройшла перевірку інформаційної безпеки. Наголошено на відповідності ключовим функціям LMS: оперативний доступ до інформації, електронний документообіг, розмежування прав доступу, організація безпеки даних. Окреслено ресурсні передумови впровадження (швидкісний інтернет, ноутбуки/планшети) та очікувані ефекти: інтеграція випускників у систему управління, скорочення строків службової адаптації, прискорене перенесення бойового досвіду в навчальний процес і НМБ. Зроблено висновок про обґрунтованість масштабування застосування «Delta» у ВВНЗ НГУ.Item Стандарти НАТО в формуванні вогневої компетентності курсантів вищих військових навчальних закладів в Україні(Видавнича група «Наукові перспективи», 2025-08-11) Согорін, Андрій Анатолійович; Sogorin, Andriy; Атаманенко, Ігор Олександрович; Atamanenko, IhorУ статті здійснено комплексний аналіз ролі стандартів НАТО (STANAG) у формуванні вогневої компетентності курсантів вищих військових навчальних закладів України. Актуальність дослідження зумовлена тривалою російсько-українською війною (від 2014 р. із кульмінацією після 2022 р.) та стратегічним курсом Збройних Сил України на сумісність із євроатлантичними підходами. Метою роботи є структурований розбір навчально-тренувальних STANAG і встановлення їх відповідності трьом ключовим складовим вогневої компетентності майбутніх офіцерів: професійно‑практичній, когнітивній та психофізіологічній. Методологічно дослідження спирається на контент-аналіз положень STANAG 2484, 4513, 2934, 3606 та 2565, їх порівняння з чинними освітніми стандартами та навчальними планами НЗВО, а також експертне опитування інструкторів і викладачів вогневої підготовки. Отримані результати демонструють пряму кореляцію між нормативними вимогами STANAG і конкретними знаннями, уміннями та психофізіологічними якостями, необхідними для ефективної бойової діяльності в сучасному операційному середовищі. Запровадження зазначених стандартів забезпечує уніфікацію термінології, процедур безпеки та методик тренування, підвищує міжоперабельність підрозділів, слугує базою для модернізації освітніх програм шляхом запровадження симуляцій, модульного навчання, інтенсивних стрілецьких курсів і системного After‑Action Review. Наукова новизна полягає у побудові моделі відповідності вимог STANAG структурі компетентності курсантів, а практична значущість — у наданні інструментарію для коригування навчальних програм і розроблення критеріїв оцінювання результатів вогневої підготовки. Перспективи подальших досліджень пов’язані з емпіричною верифікацією ефективності оновлених програм, інтеграцією цифрових тренажерів та розробленням психофізіологічних профілів готовності офіцерів до ведення вогню в умовах високої інтенсивності бою