Методологічні засади професійно-прикладної фізичної підготовки майбутніх офіцерів у системі вищої освіти
Loading...
Date
2025-04
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Полтав. нац. пед. ун-т імені В. Г. Короленка
Abstract
В статті обґрунтовано методологічні засади професійно-прикладної фізичної підготовки майбутніх офіцерів у системі вищої військової освіти. Шляхом системного аналізу комплексу літературних джерел доведено, що поняття «професійно-прикладна фізична підготовка» (ППФП) охоплює систему заходів, спрямованих на розвиток фізичних якостей та формування рухових навичок, необхідних для ефективного виконання професійних завдань у конкретній сфері діяльності. Професійно-прикладна фізична підготовка майбутніх офіцерів є важливим компонентом їхньої загальної військової підготовки, що забезпечує розвиток необхідних фізичних якостей, витривалості та психологічної стійкості. Виділено основні характеристики професійно-прикладної фізичної підготовки: цільова спрямованість; специфічність змісту, функціональність; адаптація до професійного середовища.
Доведено, що ефективність процесу професійно-прикладної підготовки майбутніх офіцерів залежить від дотримання ряду педагогічних принципів, які визначають зміст, методику і організацію тренувань. Відзначено, що у контексті військової освіти поняття «професійно-прикладна фізична підготовка майбутнього офіцера» набуває специфічного змісту: ключова особливість полягає у тому, що фізична підготовка військовослужбовця є не лише важливим складником загальної військової підготовки, а й необхідною умовою боєздатності, що безпосередньо впливає на ефективність виконання бойових завдань. Встановлено, що ППФП майбутніх офіцерів базується на таких педагогічних принципах: професійної спрямованості, системності та послідовності, інтеграції теоретичної та практичної підготовки, адаптивності та варіативності, моделювання реальних умов бойових дій, індивідуалізації та багатофункціональності підготовки
Description
Keywords
Майбутні офіцери, професійно-прикладна фізична підготовка, методологічні підходи, принципи професійно-прикладної фізичної підготовки, моделювання умов бойової діяльності future officers, professional and applied physical training, methodological approaches, principles of professional and applied physical training, combat environment modeling, стаття
Citation
Кривич В. М., Феніч Р. Методологічні засади професійно-прикладної фізичної підготовки майбутніх офіцерів у системі вищої освіти. Витоки педагогічної майстерності. Полтав. нац. пед. ун-т імені В. Г. Короленка. Випуск 35. С.168–172. https://doi.org/10.33989/2075-146x.2025.35.331130