2024
Permanent URI for this communityhttps://elar-kingu.kyiv.ua/handle/123456789/221
Browse
Browsing 2024 by Title
Now showing 1 - 8 of 8
- Results Per Page
- Sort Options
Item Актуальні питання та перспективи розвитку сучасних цифрових технологій в роботі служби «102 (112)»(Київський інститут Національної гвардії України, 2024) Абрамов, Сергій Олексійович; Синиціна Юлія Петрівна; Abramov, Sergey; Synytsina, YuliiaУ статі на основі ретроспективного аналізу літературних джерел розглянуто актуальні питання інформаційного забезпечення Національної поліції України. З’ясовано, що застосування сучасних цифрових технологій може значно підвищити ефективність та якість обслуговування громадян у надзвичайних ситуаціях. Проаналізовано сучасні цифрові call center на прикладі Call Way та AVAYA за перевагами та недоліками. Визначено перспективні напрями розвитку автоматизації служби «102 (112)», а саме впровадження голосового розпізнавання; використання штучного інтелекту; інтеграція з іншими системами безпеки; надійність і захист даних.Item Апробація організаційно-педагогічних умов формування готовності майбутніх інструкторів з вогневої підготовки до професійної діяльності із акцентованим використанням засобів спеціальної фізичної підготовки(Київський інститут Національної гвардії України, 2024) Хацаюк, Олександр Володимирович; Самсонов, Юрій Віталійович; Khatsaiuk, Oleksandr; Samsonov, YuriiСтаттю присвячено актуальним питанням формування готовності майбутніх інструкторів з вогневої підготовки до професійної діяльності з акцентованим використанням засобів спеціальної фізичної підготовки. Відповідно до результатів аналізу науково-методичної, спеціальної та довідкової літератури (моніторингу спеціалізованих інтернет-ресурсів) члени науково-дослідної групи встановили, що досліджень, які комплексно розкривають особливості організації системи підготовки майбутніх інструкторів з вогневої підготовки (у тому числі й з акцентованим використанням засобів фізичної та спеціальної фізичної підготовки) бракує. Враховуючи реалії сьогодення, це засвідчує своєчасність та актуальність, а також практичну спрямованість обраного напряму наукової розвідки. Під час дослідно-аналітичної роботи скориговано та апробовано організаційно-педагогічні умови формування готовності майбутніх інструкторів з вогневої підготовки до професійної діяльності з акцентованим використанням засобів спеціальної фізичної підготовки. Розроблені членами науково-дослідної групи організаційно-педагогічні умови реалізовано впродовж трьох етапів: організаційно-діагностичного, формувального та константувального (із відповідним навчально-методичним та технічним забезпеченням). Вперше із використанням сучасного наукового інструментарію отримано показники на рівні підсистеми біомеханічного контролю. Перспективи подальших досліджень в обраному напрямі наукової розвідки передбачають розроблення методики формування військово-прикладних навичок (техніки) стрільби з автоматичної стрілецької зброї рекрутів Національної гвардії України на початковому етапі первинної військово-професійної підготовки.Item Дидактична культура викладача вищого військового навчального закладу: структура та характеристики(Київський інститут Національної гвардії України, 2024) Кізян, Руслан Володимирович; Плаксін, Андрій Анатолійович; Kizyan, Ruslan; Plaksin, AndriiУ статті проаналізовано різноманітні дослідницькі підходи до тлумачення поняття «дидактична культура», його змісту та структури шляхом встановлення діалектичного взаємозв’язку понять загальної культури і дидактичної культури; короткого історичного екскурсу. Запропоновано авторський підхід до визначення дидактичної культури викладача вищого військового навчального закладуItem Особливості кримінальної відповідальності за військові кримінальні правопорушення, вчинені в період воєнного стану(Київський інститут Національної гвардії України, 2024) Градецький, Андрій Вікторович; Данилевський, Андрій Олександрович; Толстоносов, Димитрій Юрійович; Hradetskyi, Andrii; Danylevskyi, Andrii; Tolstonosov, DymytriiНа підставі аналізу чинного законодавства, наукової літератури досліджено особливості кримінальної відповідальності за військові кримінальні правопорушення, вчинені в період воєнного стану. Це дало можливість сформулювати пропозиції змін до чинного законодавства. Визначено, що відсутність системного підходу у питанні використання такої кваліфікуючої ознаки як вчинення діяння в умовах воєнного стану призвела до порушення принципу справедливості, дисбалансу систему заходів кримінально-правового впливу на вчинення кримінальних правопорушень.Item Поняття та ознаки правопорядку: теоретико-правовий аналіз(Київський інститут Національної гвардії України, 2024) Кобзар, Олександр Федорович; Kobzar, OleksandrУ статті проаналізовано зміст поняття й основні ознаки, що характеризують правопорядок як суспільно-політичне та правове явище. Проаналізовано основні тенденції та погляди вчених щодо визначення сутності правопорядку. Установлено, що правопорядок варто розглядати як урегульований стан публічних суспільних відносин, що забезпечують належне функціонування держави, її структур, громадських формувань і громадян. При цьому наголошено, що, враховуючи плюралізм думок провідних науковців, розмежування понять «правопорядок», «громадський порядок», «громадська безпека» має важливе теоретичне та правозастосовне значення. Водночас правовий режим воєнного стану в Україні натепер суттєво трансформує підходи до визначення сутності правопорядку, а в районах проведення бойових дій – особливо. На підставі аналізу наукових позицій дослідників, нормативно-правового підґрунтя та інших емпіричних елементів, вивчених у межах предмета та об’єкта дослідження, обґрунтовано позицію автора щодо ознак, які характеризують правопорядок. Водночас актуалізовано забезпечення правопорядку в районах проведення бойових дійItem Правоохоронна діяльність та діяльність щодо забезпечення національної безпеки: кореляція понять та змісту(Київський інститут Національної гвардії України, 2024) Дручек, Олена Василівна; Волуйко, Олексій Миколайович; Druchek, Olena; Voluyko, OleksiyСтаттю присвячено вдосконаленню концепту діяльності щодо забезпечення національної безпеки та концепту правоохоронної діяльності, зокрема, шляхом установлення параметрів співвідношення між ними. Проаналізовано та розкрито зміст понять національної безпеки, діяльності щодо забезпечення національної безпеки, правоохоронної діяльності. Обґрунтовано, що в умовах збройної агресії росії проти України зовнішня функція забезпечення територіальної цілісності і державного суверенітету України та внутрішня функція забезпечення правопорядку і протидії злочинності мають розглядатися як комплексне завдання та напрям діяльності держави у порядку взаємодії з громадянським суспільством. Вказано, що діяльність щодо забезпечення національної безпеки та правоохоронна діяльності співвідносяться між собою як ціле і його частина. Запропоновано розглядати сучасний концепт правоохоронної діяльності як складник ширшого за змістом концепту діяльності держави щодо забезпечення національної безпеки. Обґрунтовано, що правоохоронна діяльність та діяльність щодо забезпечення національної безпеки мають спільну соціальну природу. Зокрема, вони є необхідним елементом суспільного розвитку та способом реалізації охоронної функції держави; суспільним явищем – реалізуються у суспільстві і за допомогою суспільства; слугують для задоволення певних, близьких за змістом, і важливих для життєдіяльності суспільства, потреб. Доведено, що і правоохоронна діяльність, і діяльність щодо забезпечення національної безпеки, є видами державної діяльності, формами реалізації її основних функцій. Зокрема, вони здійснюються від імені держави; реалізуються визначеними державою колом суб’єктів, наділених спеціальними повноваженнями; провадяться на підставі і в межах розроблених державою матеріальних та процедурних норм і принципів. Установлено, що правоохоронна діяльність та діяльність щодо забезпечення національної безпеки мають деякі схожі сутнісні ознаки, такі як: а) реалізація від імені держави, визначеним колом суб’єктів, у межах певної процедури; б) здійснення за певними напрямами, пов’язаними із завданнями та функціями суб’єктів; в) реалізація за допомогою спеціальних засобів та методів. Обґрунтовано, що для зазначених видів діяльності характерною є однаковість елементів структури, таких як об’єкт, суб’єкт, зміст, напрями реалізації. Доведено, що основними завданнями, які об’єктивуються у змісті правоохоронної діяльності, а також діяльності щодо забезпечення національної безпеки, є: а) охорона і захист прав та законних інтересів людини і громадянина; б) захист суверенітету та територіальної цілісності України; в) охорона і захист правопорядку, публічного порядку, інтересів суспільства і держави від протиправних посягань; г) захист встановленого Конституцією України суспільного ладу держави. Обґрунтовано, що правоохоронна діяльність та діяльність щодо забезпечення національної безпеки є близькими, але не тотожними за значенням поняттями, що володіють певними відмінниками ознаками. Суттєві відмінності пов’язані з особливостями мети, обсягом та сферою реалізації, особливостями завдань у межах напрямів здійснення, методами та способами реалізації.Item Формування командирських якостей у здобувачів вищої освіти вищих військових навчальних закладів: психолого-педагогічні аспекти(Київський інститут Національної гвардії України, 2024) Коба, Олександр Васильович; Коба, Марія Миколаївна; Koba, Alexander; Koba, MariaУ статті досліджуються проблеми підтримання бойової готовності військових підрозділів, зокрема залежність цієї готовності від рівня професійної підготовки командного складу. В умовах повномасштабного вторгнення російської федерації на територію України особливо актуальним є вдосконалення командирських якостей військовослужбовців вищих військових навчальних закладів. Аналізуються основні проблеми, що охоплюють недостатню підготовку в організації бойової діяльності, недостатні знання нормативно-правових документів, недоліки у військовій та спеціальній підготовці, а також відсутність навичок використання новітніх технологій та прийняття рішень у швидкоплинних ситуаціях. На основі вивчення зазначених проблемних аспектів пропонується розроблення нових освітніх програм, створення спеціалізованих тренувальних центрів, впровадження симуляційних технологій, а також активізація міжнародної співпраці у військовій сфері. Метою дослідження є визначення процесу формування командирських якостей у здобувачів вищих військових навчальних закладів. Запропоновані заходи охоплюють створення психолого-педагогічних умов для ефективного формування командирських якостей, що сприятиме підвищенню бойової готовності та ефективності військових підрозділів.Item Формування лідерської компетентності майбутніх офіцерів НГУ в контексті нової парадигми військової освіти(Київський інститут Національної гвардії України, 2024) Ктіторов, Максим Олександрович; Пугач, Анжеліна Володимирівна; Ktitorov, Maksym; Puhach, AnzhelinaУ статті актуалізовано питання значущості лідерської компетентності майбутніх офіцерів НГУ у сучасних умовах складного безпекового середовища, євроатлантичного вибору України, збройної агресії рф проти України. У зв’язку з цим наголошено на необхідності підготовки високоосвічених, компетентних, умотивованих професіоналів безпекового сектору, до якого належить НГУ. Їх успішність визначають професійність, адаптивність, мобільність та лідерські якості. Як багатоаспектний соціально-історичний і психологічний феномен, лідерство розглянуто на основі теорій лідерології, що забезпечує розуміння сутності впливу на підлеглих і командирів; особливостей їх підготовки, шляхів професійного й особистісного зростання. Розвиток військового лідерства пов’язано з самим його призначенням та викликами сучасної безпекової ситуації. Вказано на значущість компетентнісного підходу у розвитку лідерської компетентності майбутнього офіцера НГУ, що відображено у новій парадигмі військової освіти. Постать сучасного військового лідера в НГУ актуалізовано з урахуванням певного зразку за вимогами НГУ, особливостями здійснення службової діяльності. Актуалізовано поняття лідерської компетентності військових фахівців та уточнено напрями її формування. Зазначено, що для розвитку лідерської компетентності майбутнього офіцера НГУ важливі як наявні моделі лідерства, досвід українських ВВНЗ, зокрема Київського інституту Національної гвардії України, так і успішні зарубіжні практики як-от Національної академії Збройних сил США.