Статті
Permanent URI for this collectionhttps://elar-kingu.kyiv.ua/handle/123456789/131
Browse
Browsing Статті by Subject "collective consciousness"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Item Чинники ефективності мовного впливу на колективну свідомість військовослужбовців(Центральноукраїнський державний університет імені Володимира Винниченка., 2025-06-30) Посмітна В.В.Актуальність дослідження чинників ефективності мовного впливу на колективну свідомість військовослужбовців визначається значущістю військової діяльності в сучасних умовах, особливою силою мовного впливу у військовому колективі, значним зростанням впливу медіа на масову свідомість. Аналіз застосування різних видів мовного впливу у військовому колективі, з урахуванням особливостей військового дискурсу та інформаційних можливостей у сучасних умовах, дозволив виявити основні чинники ефективності мовного впливу на колективну свідомість військовослужбовців: оперативність повідомлення, інформативність, якість інформації (її достовірність, перевіреність), відкритість впливу, об’єктивність інформації та оцінок, обґрунтованість думок, критичний аналіз інформації із проєкцією на колективну діяльність реципієнтів, фіксування зв’язку комунікатора з реципієнтами, висвітлення і конфліктних чи дискусійних питань, залучення медійних можливостей, стійкість позицій і принципів у подаванні інформації, регулярність надавання інформації, особиста зацікавленість комунікатора, етичність впливу, усвідомленість комунікатором цілей впливу. Наведено приклади впливу цих чинників на ефективність формування колективної свідомості військовослужбовців у сучасних умовах військово-професійної діяльності, обґрунтовано важливість урахування визначених чинників в обиранні видів і засобів мовного впливу. Встановлено також ефективність чи неефективність різних видів мовного впливу на колективну свідомість військовослужбовців. Як перспективу подальших досліджень визначено виявлення ефективних комунікативних стратегій у формуванні колективної свідомості військовослужбовців в умовах інформаційної війни.