Browsing by Author "Kryvych, Vitalii"
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
Item Методологічні засади професійно-прикладної фізичної підготовки майбутніх офіцерів у системі вищої освіти(Полтав. нац. пед. ун-т імені В. Г. Короленка, 2025-04) Кривич, Віталій Миколайович; Kryvych, Vitalii; Феніч, Ростислав; FENICH, RВ статті обґрунтовано методологічні засади професійно-прикладної фізичної підготовки майбутніх офіцерів у системі вищої військової освіти. Шляхом системного аналізу комплексу літературних джерел доведено, що поняття «професійно-прикладна фізична підготовка» (ППФП) охоплює систему заходів, спрямованих на розвиток фізичних якостей та формування рухових навичок, необхідних для ефективного виконання професійних завдань у конкретній сфері діяльності. Професійно-прикладна фізична підготовка майбутніх офіцерів є важливим компонентом їхньої загальної військової підготовки, що забезпечує розвиток необхідних фізичних якостей, витривалості та психологічної стійкості. Виділено основні характеристики професійно-прикладної фізичної підготовки: цільова спрямованість; специфічність змісту, функціональність; адаптація до професійного середовища. Доведено, що ефективність процесу професійно-прикладної підготовки майбутніх офіцерів залежить від дотримання ряду педагогічних принципів, які визначають зміст, методику і організацію тренувань. Відзначено, що у контексті військової освіти поняття «професійно-прикладна фізична підготовка майбутнього офіцера» набуває специфічного змісту: ключова особливість полягає у тому, що фізична підготовка військовослужбовця є не лише важливим складником загальної військової підготовки, а й необхідною умовою боєздатності, що безпосередньо впливає на ефективність виконання бойових завдань. Встановлено, що ППФП майбутніх офіцерів базується на таких педагогічних принципах: професійної спрямованості, системності та послідовності, інтеграції теоретичної та практичної підготовки, адаптивності та варіативності, моделювання реальних умов бойових дій, індивідуалізації та багатофункціональності підготовкиItem Організаційно-педагогічні умови формування готовності майбутніх інструкторів з фізичної підготовки і спорту до професійної діяльності(Український державний університет імені Михайла Драгоманова, 2024) Кривич, В. М.; Момот, О. О.; Шило, О. М.; Шостак, Є. Ю.; Єлін, С. М.; Новік, С. М.; Kryvych, Vitalii; Momot, Olena; Shylo, Oleksii; Shostak, Yevheniia; Yelin, Serhiy; Novik, SerhiiНа сьогодні інструктори з фізичної підготовки і спорту відіграють ключову роль у підготовці військовослужбовців різних категорій та вікових груп, оскільки в процесі професійної діяльності вони забезпечують розвиток та удосконалення: фізичних якостей та військово-прикладних навичок; психофізичної готовності до дій в екстремальних умовах, тощо. Відповідно до результатів аналізу науково-методичної літератури членами науково-дослідної групи встановлено, що емпіричних досліджень, які комплексно розкривають особливості організації процесу навчання інструкторів з фізичної підготовки і спорту інституцій сектору безпеки і оборони України зустрічаються рідко, що підкреслює актуальність обраного напряму наукової розвідки. Методи дослідження: аксіоматичні, досвід організації системи фізичної та спеціальної фізичної підготовки військовослужбовців, ідеалізації, інструментальні, історичні і логічні, сходження від конкретного, формалізації, тощо. В результаті дослідження нами розроблено організаційно-педагогічні умови формування готовності майбутніх інструкторів з фізичної підготовки і спорту до професійної діяльності (на прикладі військовослужбовців Національної гвардії України, які навчаються на курсах інструкторів з фізичної підготовки і спорту). Перспективи подальших досліджень у обраному напрямі наукової розвідки передбачають проведення апробації запропонованих нами експериментальних організаційно-педагогічних умов.