Педагогічні умови формування здатності майбутніх офіцерів до застосування штатного озброєння підрозділу в освітньому процесі у вищих військових навчальних закладах

Loading...
Thumbnail Image

Date

2025-07-20

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

ГО «Інститут стратегій інноваційного розвитку і трансферу знань», Ізмаїльський державний гуманітарний університет

Abstract

У статті здійснено теоретичне обґрунтування та емпіричний аналіз педагогічних умов формування здатності майбутніх офіцерів Національної гвардії України до застосування штатного озброєння підрозділу у процесі професійної здатності у вищих військових навчальних закладах. Визначено та систематизовано ключові педагогічні умови, серед яких: моделювання бойових ситуацій, інтеграція бойового досвіду, комплексна вогнева підготовка, формування мотиваційно-ціннісної сфери, технічне забезпечення, діагностика та міждисциплінарна інтеграція. Розроблено структурно-логічну модель реалізації педагогічних умов, що поєднує педагогічні, технічні, тактичні та психологічні аспекти навчального процесу з урахуванням потреб бойової здатності. Виокремлено систему критеріїв оцінювання рівня сформованості бойових компетентностей курсантів. Акцентовано увагу на доцільності впровадження сучасних мультимедійних тренажерів і технологій AR/VR як інструментів адаптації до особливостей сучасного та іноземного озброєння, а також підвищення якості бойової компетентності. Розглянуто приклади успішного використання AR/VR-технологій, що сприяють готовності курсантів до реальних бойових дій. Особливої уваги надано практичній значущості навчальних ігор, зокрема «Тактико-вогневого маневру», яка інтегрує теоретичні знання із практикою, активізує мотивацію та формує рефлексивне мислення, здатність до ефективного прийняття рішень в умовах бойових дій. Стаття окреслює перспективи подальших досліджень у напрямах розроблення адаптаційних моделей, форм моніторингу та діагностики бойової компетентності, а також удосконалення системи військової освіти в умовах гібридної війни з залученням учасників бойових дій до освітнього процесу

Description

Keywords

Стаття, майбутні офіцери, здатність, вищі військові навчальні заклади, курсанти, вогнева підготовка, професійна підготовка, педагогічні умови, застосування штатного озброєння підрозділу, future officers, ability, higher military educational institutions, cadets, firearms training, professional training, pedagogical conditions, use of regular unit weapons.

Citation

Ніконенко А. М. Педагогічні умови формування здатності майбутніх офіцерів до застосування штатного озброєння підрозділу в освітньому процесі у вищих військових навчальних закладах. Педагогічна Академія: наукові записки. 2025 г. №20.

Collections