Browsing by Author "Sovinskyi, Serhii"
Now showing 1 - 3 of 3
- Results Per Page
- Sort Options
Item Підвищення рівня сформованості інтегральної компетентності курсантів та слухачів Київського інституту Національної гвардії України з використанням симуляційних технологій(Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького, 2025-09-26) Медвідь, Михайло Михайлович; Medvid, Mykhailo; Красовський, Павло; Krasovskyi, Pavlo; Ктіторов, Максим; Ktitorov, Maxym; Совінський, Сергій; Sovinskyi, Serhii; Круглов, Сергій; Kruglov, Serhii; Зінченко, Сергій; Zinchenko, SerhiiУ статті розглянуто проблему підвищення рівня сформованості інтегральної компетент-ності курсантів та слухачів Київського інсти-туту Національної гвардії України шляхом за-стосування симуляційних технологій у професійній підготовці. Обґрунтовано необхідність інноваційних підходів у військовій освіті з огляду на сучасні виклики безпекового середовища та бойового досвіду військових формувань України. Здійснено порівняльний аналіз контрольних та експериментальних груп із метою емпірич-ної перевірки гіпотези дослідження. Методологія дослідження ґрунтується на педагогічному експерименті з поетапним вимірюванням рівнів інтегральної компетентності за трьома критеріями: психологічним, когнітивним та реф-лексивним. Використано інструменти тестування, кейс-аналізу, симуляційних сценаріїв, а також статистичний аналіз даних на основі χ²-критерію Пірсона. У результаті експерименту виявлено позитивну динаміку розвитку інтегральної компетентності майбутніх офіцерів та офіцерів в експериментальних групах. Для курсантів най-більша позитивна динаміка відзначена за психологічним і когнітивним критеріями, що свідчить про високу сприйнятливість молодшої аудиторії до цифрових та інтерактивних методів навчання. Для слухачів найбільш виражений прогрес виявлено за рефлексивним критерієм, що зумовлено наявністю практичного бойового й службового досвіду, який дозволяє глибше осмислювати результати навчальних сценаріїв. У контрольних групах статистично значущих змін не зафіксовано.Item Формування компетентностей майбутніх офіцерів військових формувань: закономірності змін підходів у професійній підготовці(Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького, 2025) Медвідь, Михайло; Медвідь, Юлія; Совінський, Сергій; Medvid, Mykhailo Mykhailovich; Medvid, Yuliia; Sovinskyi, SerhiiУ статті за результатами проведеного до слідження із застосуванням методів наукового дослідження аналізу, синтезу та моделювання – уточнено сутність компетентності майбутнього офіцера військового формування; – обґрунтовано необхідність перегляду системи компетентностей майбутніх офіцерів; – ідентифіковано нові необхідні та раніш визначені компетентності, рівень сформованості яких необхідно переглянути (здатність здійснювати підготовку дорослих; здатність виживати в умовах бойових дій; здатність застосовувати штатне озброєння підрозділу; здатність застосовувати засоби радіоелектронної боротьби); – визначено нові підходи у професійній підготовці майбутніх офіцерів військових формувань (навчання майбутніх офіцерів діяти в умовах невизначеності; вивчення досвіду практичної діяльності (бойового досвіду) та його впровадження в освітній процес; опанування сучасних технологій (штучний інтелект, без пілотні літальні апарати, засоби РЕБ тощо)); – виявлено закономірності змін підходів у професійній підготовці майбутніх офіцерів (здійснюється разом з розвитком науково технічного прогресу; зміст професійної підготовки наближається до змісту бойових умов; уніфікація стандартів в умовах міжнародного партнерства та взаємодії при сумісному виконанні службово-бойових завдань; освіта стає персоналізованою, мобільною, безперервною). Подальшого розвитку набула змістово функціональна компетентнісно зорієнтована модель професійної підготовки майбутніх офіцерів військових формувань.Item Формування професійних компетентностей майбутніх офіцерів НГУ під час проведення комплексних польових занять(Київський інститут Національної гвардії України, 2025-03-30) Кізян, Руслан Володимирович; Kizan, Ruslan; Совінський, Сергій Євгенович; Sovinskyi, SerhiiУ статті зазначено, що за результатами проведеного дослідження встановлено потреби основних груп стейкхолдерів у вдосконаленні практичних навичок здобувачів вищої військової освіти Національної гвардії України першого (бакалаврського) рівня. З’ясовано необхідність зосередження основної уваги на військово-професійній складовій освітнього процесу в сучасних умовах збройного протистояння російській агресії та спроможності здобувачів вищої військової освіти, як майбутніх офіцерів, ефективно керувати підлеглим особовим складом і успішно виконувати поставлені бойові завдання з урахуванням передового досвіду ведення бойових дій. Необхідною умовою цього є набуття здобувачами вищої освіти визначених професійними стандартами компетентностей. Зокрема, здатності планувати, організовувати і вести бій підрозділом, застосовувати тактичні прийоми спеціальних дій (операцій) військових формувань із правоохоронними функціями в різних умовах. Обґрунтовано теоретичні засади та запропоновано практичні рекомендації щодо вдосконалення умов формування означених компетентностей у освітньому процесі з використанням комплексних тактичних занять та двобічних тактичних навчань. Акцентовано увагу на вмінні майбутніх офіцерів грамотно планувати та ефективно керувати діями підлеглих.
