Browsing by Author "Nikonenko A.M."
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
Item Взаємозв’язок креативності викладача ВВНЗ із якістю підготовки майбутніх офіцерів в реаліях сьогодення(Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій, 2025-05-26) Овчаренко В.В.; Ovcharenko V.V; Клішин В.М.; Klishyn V.M.; Махобей А.В.; Makhobey A.V.; Белашов Ю.О.; Belashov Y.O.; Ніконенко, Андрій Миколайович; Nikonenko A.M.У статті розглядається проблема визначення взаємозв’язку між рівнем креативності викладачів вищих військових навчальних закладів (закладів вищої освіти зі специфічними умовами навчання) та якістю професійної підготовки майбутніх офіцерів у контексті сучасних викликів і потреб національної безпеки України. Встановлено, що ефективність військової освіти значною мірою залежить від здатності викладача застосовувати інноваційні, нестандартні підходи до навчання, які спрямовані на формування у курсантів та курсанток не лише професійних знань і навичок але й критичного мислення, ініціативності, адаптивності та креативності – якостей, необхідних для успішного виконання завдань за призначенням в реаліях сьогодення. У дослідженні обґрунтовано, що креативність викладача є важливою педагогічною якістю, яка безпосередньо впливає на мотивацію курсантів до навчання, ефективність засвоєння матеріалу та рівень сформованості професійних компетентностей. За допомогою комплексу теоретичних і емпіричних методів (аналізу літератури, анкетування, інтерв’ю, педагогічного експерименту) було встановлено наявність статистично значущого зв’язку між рівнем креативності викладачів і показниками якості підготовки майбутніх офіцерів. У статті також проаналізовано педагогічні умови, що сприяють розвитку креативного потенціалу викладачів вищих військових навчальних закладів, зокрема: академічна свобода, інституційна підтримка інновацій, міждисциплінарна інтеграція, наявність програм підвищення кваліфікації з акцентом на інноваційну педагогіку. Запропоновано практичні рекомендації щодо удосконалення системи військової освіти на основі розвитку креативного педагогічного середовища. Зроблено висновок, що розвиток креативності викладача є стратегічним чинником підвищення якості підготовки офіцерських кадрів для потреб інституцій сектору безпеки і оборони України. Результати теоретичного дослідження впроваджені у систему багаторічної підготовки здобувачів вищої освіти (курсантів та курсанток) Національної академії Національної гвардії України та Київського інституту Національної гвардії України. Перспективи подальших досліджень у обраному напрямі наукової розвідки передбачають розроблення організаційно-педагогічних умов, які сприяють формуванню креативного освітнього середовища у вищому військовому навчальному закладі.Item Структура, критерії й діагностика сформованості здатності майбутніх офіцерів до застосування штатного озброєння підрозділу(Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій, 2025-05-26) Ніконенко, Андрій Миколайович; Nikonenko A.M.За результатами проведеного дослідження уточнено сутність і структуру такої компетентності як здатність майбутніх офіцерів Національної гвардії України до застосування штатного озброєння підрозділу. Під здатністю майбутніх офіцерів Національної гвардії України до застосування штатного озброєння підрозділу запропоновано розуміти його якість провадити професійну діяльність, яка виникає на основі динамічної комбінації знань про озброєння, умінь та навичок у його застосуванні, способів мислення та поглядів щодо прийняття рішень у застосування озброєння підрозділом при виконанні службово-бойових завдань, враховуючи, що найбільшою цінністю є життя людини. Уточнено критерії та показники сформованості здатності майбутніх офіцерів до застосування штатного озброєння підрозділу в процесі професійної підготовки, а саме: когнітивний критерій (показник – знання про озброєння), діяльнісний критерій (показник – набуття професійного досвіду в застосуванні озброєння), рефлексивно-психологічний критерій (показники: здатність до самооцінювання; здатність до рефлексії; здатність протистояти стресам), мотиваційно-ціннісний критерій (показник – професійні цінності). Схарактеризовано рівні сформованості здатності майбутніх офіцерів до застосування штатного озброєння підрозділу в процесі професійної підготовки, а саме: високий, середній та низький. Підібрані діагностичні методики оцінювання сформованості компонентів здатності майбутніх офіцерів Національної гвардії України до застосування штатного озброєння підрозділу в процесі професійної підготовки: контроль навчальних досягнень; кейси за змістом професійної діяльності зі застосування штатного озброєння підрозділу; методику «Самооцінка рівня онтогенетичної рефлексії»; опитувальник нервово-психічної напруженості; опитувальник термінальних цінностей.