Browsing by Author "Kobzar, Oleksandr"
Now showing 1 - 5 of 5
- Results Per Page
- Sort Options
Item Забезпечення громадської безпеки підрозділами Національної гвардії України(Київський інститут Національної гвардії України, 2023) Толстоносов, Димитрій Юрійович; Tolstonosov, Dmytrii; Кобзар, Олександр Федорович; Kobzar, Oleksandr; Комісаров, Олександр Геннадійович; Komisarov, Oleksandr; Сидорчук, Вікторія Павлівна; Sydorchuk, ViktorijaМонографію присвячено всебічному дослідженню забезпечення громадської безпеки підрозділами Національної гвардії України. Досліджено основні положення діяльності Національної гвардії України по забезпеченню громадської безпеки. Розкрито сутність та зміст громадської безпеки та порядку, а також історичний аспект становлення Національної гвардії України. Зазначено нормативне регулювання забезпечення громадської безпеки. Визначено організаційні засади забезпечення громадської безпеки підрозділами Національної гвардії України. Досліджено сутність та зміст формування та функціонування підрозділів Національної гвардії України, особливості службово-бойової підготовки військовослужбовців, а також особливості взаємодії з іншими суб’єктами забезпечення громадської безпеки. Запропоновано шляхи вдосконалення організаційно-правових засад забезпечення громадської безпеки підрозділами Національної гвардії України. Досліджено можливості впровадження зарубіжного досвіду забезпечення громадської безпеки підрозділами, аналогічними до Національної гвардії України. Для викладачів вищих навчальних закладів, науковців, аспірантів (ад’юнктів), курсантів і студентів, працівників правоохоронних органів та формувань з правоохоронними функціями.Item Особливості реалізації правоохоронної функції держави в умовах дії правового режиму воєнного стану в Україні(Київський інститут Національної гвардії України, 2023) Кобзар, Олександр Федорович; Романов, Максим Юрійович; Kobzar, Oleksandr; Romanov, MaksymУ статті розглянуто особливості реалізації правоохоронної функції держави в умовах дії правового режиму воєнного стану в Україні. Обґрунтовано теоретико-правові й прикладні рекомендації, пов’язані з практичним утіленням їх у життя. Доведено, що правоохоронна функція держави є ширшою, її компетенція, що полягає в створенні такої системи дотримання й забезпечення прав і свобод людини, що за вмовчанням слугує для розподілу функцій і повноважень органів державної влади, щоб право як практико-орієнтована категорія було втілене в життя, щоб принципи й норми законодавства, що слугують його характеристиками, було відображено в повсякденному бутті. Зазначено, що реалізацією правоохоронної функції держави загалом є такий порядок і спосіб організації функціонування органів державної влади в Україні, що сприяє становленню інституту прав і свобод людини і громадянина, утворенню нових форм та методів втілення в життя базових елементів правового статусу людини і громадянина, убезпечення від дискримінації окремих верств населення та створення паритетних умов правореалізації всіх членів суспільства. Вказано, що особливості реалізації правоохоронної функції держави полягають у тому, що держава як соціально-правова інституція цілеспрямовано й безповоротно зобов’язана аналізувати та враховувати в подальшій правоохоронній діяльності ті деструктивні фактори, що слугували порушенню прав і свобод людини і громадянина в результаті широкомасштабного збройного вторгнення росії, а також, як його наслідку – уведення правового режиму воєнного стану.Item Повноваження Національної гвардії України щодо припинення масових заворушень в умовах дії правового режиму воєнного стану в Україні(Київський інститут Національної гвардії України, 2024) Кобзар, Олександр Федорович; Ромашко, Олег Миколайович; Kobzar, Oleksandr; Romashko, OlegУ статті досліджено питання повноваження Національної гвардії України щодо припинення масових заворушень в умовах дії правового режиму воєнного стану в Україні. Охарактеризовано основні тенденції та погляди вчених щодо інституту повноважень військовослужбовців Національної гвардії України загалом і його розширення, в умовах дії правового режиму воєнного стану, зокрема. Установлено, що повноваження Національної гвардії України щодо припинення масових заворушень в умовах дії правового режиму воєнного стану мають більш суворий характер, оскільки реалізуються в умовах, коли наявна підвищена загроза диверсій і цілеспрямованих на підрив державності спецоперацій. Водночас правовий режим воєнного стану в Україні нині суттєво обмежив можливість вчинення раптових масових заворушень (тих, що трансформувалися з мирного зібрання), оскільки сам інститут мирних зібрань у районах активного ведення бойових дій попередньо не використовується громадянами та фактично заборонений рішеннями голів військових адміністрацій. На підставі аналізу ідей дослідників, нормативно-правового підґрунтя та інших матеріалів, вивчених у межах предмета та об’єкта дослідження, доводиться позиція про необхідність розширення кола повноважень Національної гвардії України, спрямованих не лише на припинення вже початого масового заворушення, а й на реалізацію ефективних превентивних заходів, що передують йому. Водночас відводиться чільне місце дотриманню прав і свобод людини і громадянина, що мають бути дотримані відповідно до законодавства України, оскільки Національна гвардія України, як орган державної влади, зобов’язана діяти виключно в межах і у спосіб, передбачені законодавством України. Перспективи подальших наукових пошуків полягають у необхідності проведення соціологічних опитувань та порівняльних досліджень щодо інституту запобігання та припинення фактично розпочатих масових заворушень в умовах дії надзвичайних правових режимів.Item Поняття та зміст службово-бойової діяльності Національної гвардії України(Київський інститут Національної гвардії України, 2023) Кобзар, Олександр Федорович; Kobzar, OleksandrУ статті проаналізовано основні понятійно-категоріальні особливості інституту службово-бойової діяльності Національної гвардії України та запропоновано до обговорення коло основних проблемних питань, що з ними пов’язуються. Установлено, що Національна гвардія України є одним із військових формувань з правоохоронними функціями, діяльність якого спрямовується Міністром внутрішніх справ. Попри таку субординаційну підпорядкованість цивільним інституціям, статус особи, яка проходить службу у гвардії, характеризується як військова служба. Це дає підстави для характеристики відповідного інституту на основі поняття та змісту службово-бойової діяльності. Доведено, що категорія «службово-бойова діяльність Національної гвардії України» має декілька аспектів, оскільки й відповідна категорія складається з двох дефініцій – «службова діяльність» та «бойова діяльність», що синергетично взаємодоповнюють одна одну. Водночас звертається увага на те, що не всі в Національній гвардії України здійснюють саме бойову діяльність в широкому розумінні відповідного поняття. Обґрунтовано позицію про те, що службово-бойова діяльність Національної гвардії України є одним із клю чових напрямів роботи, найпріоритетнішим серед інших, котрий безпосередньо кореспондується із завданнями, функціями та повноваженнями відповідного органу державної влади. Досягнуто також висновку про те, що зміст службово-бойової діяльності Національної гвардії України полягає в здійсненні всіх, передбачених нормативно-правовими актами вимог і приписів, які регламентують проходження служби в гвардії, а також виконання нею бойових завдань. Водночас узагальнено, що відповідна категорія є інститутом у системі науки і має міжгалузевий характер, оскільки самостійна галузь, що має відповідну назву, кореспондується з дослідженнями юристів і правників у межах галузі права на основі забезпечення функціонування інституту службово-бойової діяльності в межах і відповідно до законодавства України.Item Поняття та ознаки правопорядку: теоретико-правовий аналіз(Київський інститут Національної гвардії України, 2024) Кобзар, Олександр Федорович; Kobzar, OleksandrУ статті проаналізовано зміст поняття й основні ознаки, що характеризують правопорядок як суспільно-політичне та правове явище. Проаналізовано основні тенденції та погляди вчених щодо визначення сутності правопорядку. Установлено, що правопорядок варто розглядати як урегульований стан публічних суспільних відносин, що забезпечують належне функціонування держави, її структур, громадських формувань і громадян. При цьому наголошено, що, враховуючи плюралізм думок провідних науковців, розмежування понять «правопорядок», «громадський порядок», «громадська безпека» має важливе теоретичне та правозастосовне значення. Водночас правовий режим воєнного стану в Україні натепер суттєво трансформує підходи до визначення сутності правопорядку, а в районах проведення бойових дій – особливо. На підставі аналізу наукових позицій дослідників, нормативно-правового підґрунтя та інших емпіричних елементів, вивчених у межах предмета та об’єкта дослідження, обґрунтовано позицію автора щодо ознак, які характеризують правопорядок. Водночас актуалізовано забезпечення правопорядку в районах проведення бойових дій