Періодичні наукові видання КІ НГУ
Permanent URI for this communityhttps://elar-kingu.kyiv.ua/handle/123456789/31
Browse
Browsing Періодичні наукові видання КІ НГУ by Author "Halai, Viktoriia"
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
Item Врегулювання конфлікту інтересів суддів конституційного суду України як запорука дотримання засад антикорупційної політики при забезпеченні державної безпеки(Київський інститут Національної гвардії України, 2024) Галай, Вікторія Олександрівна; Halai, ViktoriiaУ статті досліджується питання правових способів врегулювання конфлікту інтересів у діяльності суддів Конституційного Суду України як запоруки дотримання засад антикорупційної політики при забезпеченні державної безпеки України. З’ясовано, що реалізація положень Стратегії забезпечення державної безпеки 2022 року надасть змогу сформувати цілісний безпековий сектор держави як головний елемент системи забезпечення державної безпеки та ефективний інструмент для якісного управління ризиками державній безпеці, підвищити ефективність функціонування загальнодержавної системи забезпечення державної безпеки. Тому як завданням державної політики у сфері забезпечення державної безпеки значиться, зокрема, запобігання корупції в лавах Конституційного суду з метою дотримання антикорупційної політики держави та посилення захисту конституційного ладу України. Визначено, що згідно із Законом України «Про запобігання корупції» (2014) особливості врегулювання конфлікту інтересів, що виник у діяльності окремих категорій осіб (суддів Конституційного Суду України), пов’язані з забороною для особи, яка входить до складу колегіального органу (комітету, комісії, колегії), брати участь у прийнятті рішень у разі виникнення реального чи потенційного конфлікту інтересів, тому способами врегулювання у цьому випадку буде заява про конфлікт інтересів будь-яким іншим членом відповідного колегіального органу або учасника засідання, якого безпосередньо стосується питання, що розглядається або участь особи у прийнятті рішень під зовнішнім контролем у випадку, якщо її неучасть у складі колегіального органу, у прийнятті рішень цим органом призведе до втрати правомочності цього органу. З’ясовано, що Закон України «Про Конституційний Суд України» (2017) встановлює причини застосування таких способів врегулювання конфлікту як відвід чи самовідвід для суддів Конституційного Суду України, коли суддя безпосередньо або опосередковано заінтересований у результаті розгляду справи; суддя є членом сім’ї або близьким родичем осіб, які беруть участь у справі; існують інші обставини, що викликають сумнів у об’єктивності та неупередженості судді. Зазначено, що серед дієвих практичних способів врегулювання конфлікту інтересів суддів Конституційного Суду України застосовується як затверджений порядок заповнення добровільної Декларації про приватні інтереси суддею, так і уникнення конфлікту інтересів для суддів Конституційного Суду України, враховуючи вимоги ст. 26 Закону України «Про запобігання корупції» щодо обмежень особам, уповноваженим на виконання функцій держави (суддів Конституційного Суду України), які звільнилися або в іншій спосіб припинили діяльність, не представляти інтереси будь-якої особи у судових справах, в яких іншою стороною є орган, підприємство, установа, організація, в яких вони працювали на момент припинення зазначеної діяльності протягом року з дня припинення своєї діяльності.Item Правова природа та особливості застосування стандартів НАТО у діяльності Національної гвардії України в умовах воєнного стану(Київський інститут Національної гвардії України, 2025-06-30) Галай, Вікторія Олександрівна; Halai, ViktoriiaThe article examines the issue of legal regulation regarding the implementation of NATO standards in the activities of the National Guard of Ukraine under martial law. Emphasis is placed on the need to adapt national legislation to international standards in order to enhance the state's defense capabilities and deepen cooperation with the Alliance. The article analyzes administrative, operational, and logistical (material-technical) NATO standards and considers key normative legal acts regulating Ukraine's cooperation with NATO in the fields of security and defense. Differences between the personnel policy and logistical support of the National Guard of Ukraine and NATO standards are identified. Solutions are proposed based on the integration into a unified training system of the security and defense sector, along with the need for the adoption of a comprehensive normative document to clearly define the capabilities of the National Guard of Ukraine in accordance with military standardization processes and interoperability with NATO structures based on specified criteria.