Статті
Permanent URI for this collectionhttps://elar-kingu.kyiv.ua/handle/123456789/116
Browse
Browsing Статті by Author "Puhach, Anzhelina"
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
Item Формування лідерської компетентності майбутніх офіцерів НГУ в контексті нової парадигми військової освіти(Київський інститут Національної гвардії України, 2024) Ктіторов, Максим Олександрович; Пугач, Анжеліна Володимирівна; Ktitorov, Maksym; Puhach, AnzhelinaУ статті актуалізовано питання значущості лідерської компетентності майбутніх офіцерів НГУ у сучасних умовах складного безпекового середовища, євроатлантичного вибору України, збройної агресії рф проти України. У зв’язку з цим наголошено на необхідності підготовки високоосвічених, компетентних, умотивованих професіоналів безпекового сектору, до якого належить НГУ. Їх успішність визначають професійність, адаптивність, мобільність та лідерські якості. Як багатоаспектний соціально-історичний і психологічний феномен, лідерство розглянуто на основі теорій лідерології, що забезпечує розуміння сутності впливу на підлеглих і командирів; особливостей їх підготовки, шляхів професійного й особистісного зростання. Розвиток військового лідерства пов’язано з самим його призначенням та викликами сучасної безпекової ситуації. Вказано на значущість компетентнісного підходу у розвитку лідерської компетентності майбутнього офіцера НГУ, що відображено у новій парадигмі військової освіти. Постать сучасного військового лідера в НГУ актуалізовано з урахуванням певного зразку за вимогами НГУ, особливостями здійснення службової діяльності. Актуалізовано поняття лідерської компетентності військових фахівців та уточнено напрями її формування. Зазначено, що для розвитку лідерської компетентності майбутнього офіцера НГУ важливі як наявні моделі лідерства, досвід українських ВВНЗ, зокрема Київського інституту Національної гвардії України, так і успішні зарубіжні практики як-от Національної академії Збройних сил США.Item Формування і розвиток професійних компетентностей майбутніх офіцерів НГУ: досвід країн-партнерів НАТО і FIEP для України(Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка, 2024) Ктіторов, Максим Олександрович; Пугач, Анжеліна Володимирівна; Ktitorov, Maksym; Puhach, AnzhelinaУ статті розглянуто питання впровадження досвіду країн-партнерів НАТО та FIEP у формуванні і розвитку професійних компетентностей майбутніх офіцерів НГУ. Зазначено, що в умовах повномасштабного вторгнення рф в Україну на особливу увагу заслуговує становлення професіоналів сектору безпеки і оборони, до якого належить Національна гвардія України. У зв’язку з цим актуалізовано ідеї неперервного професійного розвитку військовослужбовців на основі компетентностей, необхідних для виконання завдань згідно із доктринами НАТО і досвідом країн ЄС. Обґрунтовано значущість компетентнісного підходу у підготовці майбутніх офіцерів НГУ, що має забезпечити набуття необхідних знань і навичок, здатність до вирішення практичних завдань, військового лідерства, подальшого кар’єрного зростання. З урахуванням ідей дослідників і власних напрацювань потрактовано професійну компетентність майбутніх офіцерів НГУ. Вказано, що її формування забезпечує практико-орієнтоване навчання, розвиток професійних навичок і вмінь під час реалізації курсових проєктів, практики, активної самостійної роботи. Підготовку офіцерів орієнтовано на здобуття ступеня вищої освіти бакалавра (магістра) одночасно із здобуттям тактичного рівня військової освіти. Акцентовано на партнерстві України і НАТО у сфері професійної військової освіти, що реалізується через Програму НАТО DEEP. Це сприяє у реформуванні закладів професійної військової освіти, опануванні новітніх методів навчання, формуванні нових компетентностей. Водночас модернізація підготовки майбутніх офіцерів НГУ передбачає співпрацю з країнами-членами FIEP. У зв’язку з цим розглянуто досвід Національної жандармерії Франції в контексті реалізації судової, адміністративної, превентивної, військової місій. Виснувано, що для України доцільним є осмислення досвіду розвинених країн щодо кадрової політики, професійної військової підготовки, її професіоналізації, наближення навчання до конкретних бойових умов, спеціалізації, мовної підготовки тощо.