Статті
Permanent URI for this collectionhttps://elar-kingu.kyiv.ua/handle/123456789/116
Browse
Browsing Статті by Author "Ktitorov, Maksym"
Now showing 1 - 9 of 9
- Results Per Page
- Sort Options
Item Врахування тенденцій воєнної політики України в організації освітнього процесу вищого військового навчального закладу(Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького, 2022) Медвідь, Михайло Михайлович; Ктіторов, Максим Олександрович; Медвідь, Юлія Іванівна; Курбатов, Артем Андрійович; Пашинський, Андрій Володимирович; Криворучко, Віталій Олександрович; Medvid, Mykhailo; Ktitorov, Maksym; Medvid, Yuliia; Kurbatov, Artem; Pashynskyi, Andrii; Kryvoruchko, VitaliiЗа результатами проведеного дослідження, присвяченого врахуванню тенденцій воєнної політики України в організації освітнього процесу вищого військового навчального закладу (ВВНЗ), визначено: 1) необхідність здійснення перегляду методології формування та розвитку компетентностей майбутніх офіцерів НГУ, що проявляється у потребі формування їх готовності до ведення бойових дій, здатності у них виживання в автономних умовах та наданні першої медичної допомоги і самодопомоги в екстремальних ситуаціях, навчання цьому особового складу, формування готовності майбутніх офіцерів НГУ до виконання службових завдань з охорони громадського порядку в умовах воєнного стану, реалізації стандартів НАТО щодо підготовки військових фахівців; 2) гіпотезу, що рівень готовності майбутніх офіцерів НГУ до ведення бойових дій залежить від того чи залучаються до проведення занять офіцери – учасники бойових дій, чи здійснюється перегляд робочих програм навчальних дисциплін з урахуванням досвіду бойових дій, чи використовується сучасне актуальне матеріально технічне забезпечення проведення занять; 3) перелік військово-професійних та військо во-спеціальних компетентностей майбутнього офіцера НГУ для урахування їх у відповідних освітньо-професійних програмах першого (бака лаврського) рівня вищої освіти для запровадження у їх зміст базового та фахового курсів тактичного рівня військової освіти (L-1А, L-1В); 4) ускладнення кадрового забезпечення освітньої діяльності ВВНЗ у процесу запровадження стандартів НАТО щодо підготовки військових фахівців, оскільки вони не зовсім суміщається з діючими нормативно-правовими актами; 5) залежність кар’єрного зростання офіцера у ВВНЗ від його професійного розвитку; 6) умови організації використання технологій дистанційного навчання в освітньому процесі ВВНЗ з урахуванням впливу на неї існуючих особливостей.Item Залежність розвитку системи внутрішньої забезпечення якості від впровадження досвіду практичної діяльності в освітній процес закладу вищої освіти(Черкасьий національний університет імені Богдана Хмельницького, 2023) Медвідь, Михайло Михайлови; Ктіторов, Максим Олександрович; Медвідь, Юлія Іванівна; Поляков, Вадим Юрійови; Гаврищук, Михайло Михайлович; Вишневська, Яна Анатоліївна; Medvid, Mykhailo; Ktitorov, Maksym; Medvid, Yuliia; Рoliakov, Vadym; Havryshchuk, Mykhailo; Vyshnevska, YanaЗа результатами проведеного дослідження: 1) визначено, що система внутрішнього забезпечення якості закладу вищої освіти – це система, яка складається з множини взаємопов’язаних елементів (відділення внутрішнього забезпечення якості освітнього процесу, чотирьох груп стейкхолдерів (здобувачі вищої освіти за освітньої програмою; випускники за освітньої програмою; представники роботодавців (замовників); представники академічної спільноти (науково-педагогічні працівники)), вченої ради, групи телекомунікаційних мереж та інформаційних систем, служби інформації та комунікації, а також науково-організаційного відділу), що утворюють одне ціле, взаємодіють із середовищем та між собою; 2) встановлено, що наявність/відсутність циклу зміни статусу стейкхолдера здобувач – випускник – представник роботодавця – науково-педагогічний працівник у системі внутрішнього забезпечення якості закладу вищої освіти є найважливішим критерієм оцінювання цієї системи; 3) визначено методику вивчення та впровадження досвіду професійної діяльності в освітній процес; 4) обґрунтовано наявність залежності розвитку системи внутрішньої забезпечення якості від впровадження досвіду професійної діяльності в освітній процес закладу вищої освіти.Item Методика формування варіанту сценарію розвитку вищого військового навчального закладу(Київський інститут Національної гвардії України, 2024) Медвідь, Михайло Михайлович; Мартинюк, Андрій Васильович; Ктіторов, Максим Олександрович; Medvid, Mykhailo; Martynyuk, Andriy; Ktitorov, MaksymУ статті, за результатами проведеного дослідження, обґрунтовано методику формування варіанту сценарію розвитку вищого військового навчального закладу на прикладі Київського інституту Національної гвардії України. Складовими методики запропоновано: вхідні дані (потреби військового формування у підготовці кадрів, їх кореляція зі змістом нормативно-правових актів та розподіл між закладами вищої освіти з метою подальшого їх задоволення); обговорення змісту отриманої інформації на нарадах, радах вищого військового навчального закладу (процес вивчення); визначення спеціальностей та рівнів вищої освіти, за якими буде здійснюватися підготовка кадрів для військового формування; визначення назв освітніх програм та необхідність їх ліцензування; визначення необхідності змін у штаті вищого військового навчального закладу для формування, перегляду та реалізації освітніх програм; визначення потреб у розвитку інфраструктури ВВНЗ; вихідні дані (проєкт реалізації державного замовлення на підготовку кадрів навчальними підрозділами вищого військового навчального закладу, варіант сценарію розвитку вищого військового навчального закладу). Виявлено нижній поріг постійного мінімального державного замовлення на підготовку кадрів за освітньою програмою на рік.Item Наукове супроводження впровадження бойового досвіду як невід’ємна складова якісної підготовки майбутніх офіцерів НГУ(Київський інститут Національної гвардії України, 2023) Ктіторов, Максим Олександрович; Ktitorov, MaksymУ статті проаналізовано поняття наукового супроводження, визначено його сутність і зміст. Запропоновано авторський підхід до визначення терміну «наукове супроводження», виокремлено його основні складники (етапи). На прикладі Київського інституту НГУ розглянуто процес наукового супроводження впровадження бойового досвіду в освітній процес ВВНЗ на кожному з етапів. Використано комплекс загальнонаукових методів проведення дослідження, а саме: метод аналізу та синтезу; наукової абстракції; узагальнення; порівняння; систематизації. Сформульовано основні напрями подальших наукових досліджень та перспективні підходи щодо вдосконалення методики впровадження бойового досвіду в освітній процес ВВНЗ.Item Організаційно-методичні аспекти формування та розвитку професійних компетентностей майбутніх офіцерів НГУ в умовах воєнного стану.(2022) Ктіторов, Максим Олександрович; Ktitorov, MaksymСтаття присвячена одній з актуальних проблем дослідження проблеми формування та розвитку професійних компетентностей майбутніх офіцерів НГУ в умовах воєнного стану. Здійснено аналіз ключових понять дослідження «професійна компетентність», «професійна компетентність майбутніх офіцерів НГУ». Окреслено основні запити сучасного суспільства до особистості військовослужбовця. Визначено та обґрунтовано організаційно-методичні аспекти формування та розвитку професійних компетентностей майбутніх офіцерів НГУ в умовах воєнного стану. Використано комплекс загальнонаукових методів проведення дослідження, як: метод аналізу та синтезу; наукової абстракції, індукції та дедукції; метод проєктів. Визначено ключові професійні компетентності майбутніх офіцерів НГУ, серед яких: громадянська; адміністративно-інформаційна; комунікативна; індивідуально-психологічна; соціально-правова; морально-етична; загальновійськова, тактична, тактико-спеціальна; психолого-педагогічна; військово-технічна. Доведено, що успішне формування та розвиток професійної компетентності майбутніх офіцерів НГУ в умовах воєнного стану здійснюватиметься за умови дотримання організаційно-методичних аспектів. Розроблено та обґрунтовано компонентну структуру авторської схеми орієнтовної моделі формування професійної компетентності майбутніх офіцерів НГУ в умовах воєнного стану.Item Розвиток спроможностей Національної гвардії України в умовах правового режиму воєнного стану(Київський інститут Національної гвардії України, 2022) Ктіторов, Максим Олександрович; Ktitorov, MaksymУ статті проаналізовано стан і перспективи розвитку спроможностей Національної гвардії України. Запропоновано систему забезпечення розвитку спроможностей Національної гвардії України, з огляду на стратегічні напрями її розвитку. Визначено й описано систему оперативних компонент, спрямованих на забезпечення та реалізацію довгострокових цілей. Проаналізовано окремі практичні аспекти виконання службово-бойових завдань Національною гвардією України за досвідом відсічі збройній агресії рф. Надано рекомендації щодо вдосконалення, утримання та розвитку окремих функціональних груп спроможностей Національної гвардії України з урахуванням правового режиму воєнного стану.Item Сучасний стан розвитку системи військової освіти як складової загальнодержавної системи освіти(Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова, 2023) Ктіторов, М. О.; Ktitorov, MaksymСтаття присвячена одній з актуальних проблем вивчення сучасного стану розвитку системи військової освіти як складової загальнодержавної системи освіти та окресленні її основних трансформаційних зрушень. Окреслено теоретико-методологічну основу дослідження, яка базується на системному підході та низці наукових методів, як от: аналізу та синтезу, наукової абстракції, індукції та дедукції, алгоритмізації. Акцентовано увагу на домінуючих тенденціях розвитку системи військової освіти спрямовані на професіоналізацію та підвищення ефективності підготовки майбутніх офіцерів НГУ і військових спеціалістів з орієнтацією на країни-члени НАТО. Визначено основні законодавчі акти та нормативно-правові документи, які регламентують європейську ідентичність України. Серед яких: Закон України “Про вищу освіту” (2021 р.); Закон України “Про освіту” (2017 р.); Наказ “Про підготовку військовослужбовців, військових частин (підрозділів) НГУ” (2016 р.); Норматив з бойової та спеціальної підготовки військових частин (підрозділів) Національної гвардії України (2016 р.); Конституція України” (2019 р.); Проєкт Стратегії воєнної безпеки України” (2021 р.); основні стандарти НАТО “Стандартизація бойової підготовки та військової освіти” (NATO STANAG 2116); “Стандартизація військової освіти” (NATO STANAG 6001); “Концепція трансформації системи військової освіти за стандартами НАТО” (2023 р.). Графічного представлено основні цілі реформування системи військової освіти України на засадах стандартів військової освіти НАТО. Окреслено основні запити сучасного суспільства до особистості військовослужбовця на засадах стандартів НАТО до професійної підготовки майбутніх військових кадрів. Визначено сучасні методи навчання майбутніх військовослужбовців, що відповідають стандартам НАТО. Зосереджено увагу на питанні інтеграції інформаційних технологій навчання в систему військової освіти, зокрема імерсивних технологіях навчання. Доведено, що успішне формування та розвиток професійної компетентності майбутніх військовослужбовців, зокрема майбутніх офіцерів НГУ в межах імплементації в систему військової освіти України стандартів НАТО здійснюватиметься за умови дотримання ряду дидактичних умов.Item Формування лідерської компетентності майбутніх офіцерів НГУ в контексті нової парадигми військової освіти(Київський інститут Національної гвардії України, 2024) Ктіторов, Максим Олександрович; Пугач, Анжеліна Володимирівна; Ktitorov, Maksym; Puhach, AnzhelinaУ статті актуалізовано питання значущості лідерської компетентності майбутніх офіцерів НГУ у сучасних умовах складного безпекового середовища, євроатлантичного вибору України, збройної агресії рф проти України. У зв’язку з цим наголошено на необхідності підготовки високоосвічених, компетентних, умотивованих професіоналів безпекового сектору, до якого належить НГУ. Їх успішність визначають професійність, адаптивність, мобільність та лідерські якості. Як багатоаспектний соціально-історичний і психологічний феномен, лідерство розглянуто на основі теорій лідерології, що забезпечує розуміння сутності впливу на підлеглих і командирів; особливостей їх підготовки, шляхів професійного й особистісного зростання. Розвиток військового лідерства пов’язано з самим його призначенням та викликами сучасної безпекової ситуації. Вказано на значущість компетентнісного підходу у розвитку лідерської компетентності майбутнього офіцера НГУ, що відображено у новій парадигмі військової освіти. Постать сучасного військового лідера в НГУ актуалізовано з урахуванням певного зразку за вимогами НГУ, особливостями здійснення службової діяльності. Актуалізовано поняття лідерської компетентності військових фахівців та уточнено напрями її формування. Зазначено, що для розвитку лідерської компетентності майбутнього офіцера НГУ важливі як наявні моделі лідерства, досвід українських ВВНЗ, зокрема Київського інституту Національної гвардії України, так і успішні зарубіжні практики як-от Національної академії Збройних сил США.Item Формування і розвиток професійних компетентностей майбутніх офіцерів НГУ: досвід країн-партнерів НАТО і FIEP для України(Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка, 2024) Ктіторов, Максим Олександрович; Пугач, Анжеліна Володимирівна; Ktitorov, Maksym; Puhach, AnzhelinaУ статті розглянуто питання впровадження досвіду країн-партнерів НАТО та FIEP у формуванні і розвитку професійних компетентностей майбутніх офіцерів НГУ. Зазначено, що в умовах повномасштабного вторгнення рф в Україну на особливу увагу заслуговує становлення професіоналів сектору безпеки і оборони, до якого належить Національна гвардія України. У зв’язку з цим актуалізовано ідеї неперервного професійного розвитку військовослужбовців на основі компетентностей, необхідних для виконання завдань згідно із доктринами НАТО і досвідом країн ЄС. Обґрунтовано значущість компетентнісного підходу у підготовці майбутніх офіцерів НГУ, що має забезпечити набуття необхідних знань і навичок, здатність до вирішення практичних завдань, військового лідерства, подальшого кар’єрного зростання. З урахуванням ідей дослідників і власних напрацювань потрактовано професійну компетентність майбутніх офіцерів НГУ. Вказано, що її формування забезпечує практико-орієнтоване навчання, розвиток професійних навичок і вмінь під час реалізації курсових проєктів, практики, активної самостійної роботи. Підготовку офіцерів орієнтовано на здобуття ступеня вищої освіти бакалавра (магістра) одночасно із здобуттям тактичного рівня військової освіти. Акцентовано на партнерстві України і НАТО у сфері професійної військової освіти, що реалізується через Програму НАТО DEEP. Це сприяє у реформуванні закладів професійної військової освіти, опануванні новітніх методів навчання, формуванні нових компетентностей. Водночас модернізація підготовки майбутніх офіцерів НГУ передбачає співпрацю з країнами-членами FIEP. У зв’язку з цим розглянуто досвід Національної жандармерії Франції в контексті реалізації судової, адміністративної, превентивної, військової місій. Виснувано, що для України доцільним є осмислення досвіду розвинених країн щодо кадрової політики, професійної військової підготовки, її професіоналізації, наближення навчання до конкретних бойових умов, спеціалізації, мовної підготовки тощо.