Заступник начальника інституту з навчально-методичної роботи
Permanent URI for this communityhttps://elar-kingu.kyiv.ua/handle/123456789/106
Browse
Browsing Заступник начальника інституту з навчально-методичної роботи by Author "Medvid, Mykhailo"
Now showing 1 - 12 of 12
- Results Per Page
- Sort Options
Item Вивчення та впровадження бойового досвіду як передумова формування готовності майбутніх офіцерів до службово-бойової діяльності(Черкасьий національний університет імені Богдана Хмельницького, 2023) Медвідь, Михайло Михайлович; Криворучко, Віталій Олександрович; Курбатов, Артем Андрійович; Гаврищук, Михайло Михайлович; Ніконенко, Андрій Миколайович; Семенов, Микола Володимирович; Medvid, Mykhailo; Kryvoruchko, Vitalii; Kurbatov, Artem; Havryshchuk, Mykhailo; Nikonenko, Andrii; Semenov, MykolaЗа результатами проведеного дослідження обґрунтовано передумову формування готовності майбутніх офіцерів до службово-бойової діяльності відповідно до складників забезпечення освітнього процесу: нормативно-правового – визначення процедури вивчення та впровадження бойового досвіду у нормативно-правових актах ВВНЗ; кадрового – комплектування вакантних посад науково-педагогічних та педагогічних працівників військовослужбовцями, які брали участь у виконанні бойових (спеціальних) завдань; планування проходження стажування науково-педагогічними та педагогічними працівниками у районах виконання бойових (спеціальних) завдань з метою набуття бойового досвіду; проведення планових бінарних та додаткових занять до яких залучаються учасники бойових дій; навчально-методичного – оновлення змісту діючих освітніх програм за результатами опитування стейкхолдерів, зокрема учасників бойових дій (за необхідності створення нових освітніх програм за більш актуальними спеціальностями); оновлення змісту навчально методичного забезпечення за пропозиціями сформованими учасниками бойових дій; інформаційного – використання навчальної та методичної літератури, сформованої учасниками бойових дій; матеріально-технічного – отримання нових зразків озброєння, техніки, яке використовується в районах виконання бойових (спеціальних) завдань; розвиток тренажерної бази. Умотивовано вивчення та впровадження в освітній процес Київського інституту Національної гвардії України бойового досвіду як передумови формування готовності майбутніх офіцерів до службово-бойової діяльності.Item Врахування тенденцій воєнної політики України в організації освітнього процесу вищого військового навчального закладу(Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького, 2022) Медвідь, Михайло Михайлович; Ктіторов, Максим Олександрович; Медвідь, Юлія Іванівна; Курбатов, Артем Андрійович; Пашинський, Андрій Володимирович; Криворучко, Віталій Олександрович; Medvid, Mykhailo; Ktitorov, Maksym; Medvid, Yuliia; Kurbatov, Artem; Pashynskyi, Andrii; Kryvoruchko, VitaliiЗа результатами проведеного дослідження, присвяченого врахуванню тенденцій воєнної політики України в організації освітнього процесу вищого військового навчального закладу (ВВНЗ), визначено: 1) необхідність здійснення перегляду методології формування та розвитку компетентностей майбутніх офіцерів НГУ, що проявляється у потребі формування їх готовності до ведення бойових дій, здатності у них виживання в автономних умовах та наданні першої медичної допомоги і самодопомоги в екстремальних ситуаціях, навчання цьому особового складу, формування готовності майбутніх офіцерів НГУ до виконання службових завдань з охорони громадського порядку в умовах воєнного стану, реалізації стандартів НАТО щодо підготовки військових фахівців; 2) гіпотезу, що рівень готовності майбутніх офіцерів НГУ до ведення бойових дій залежить від того чи залучаються до проведення занять офіцери – учасники бойових дій, чи здійснюється перегляд робочих програм навчальних дисциплін з урахуванням досвіду бойових дій, чи використовується сучасне актуальне матеріально технічне забезпечення проведення занять; 3) перелік військово-професійних та військо во-спеціальних компетентностей майбутнього офіцера НГУ для урахування їх у відповідних освітньо-професійних програмах першого (бака лаврського) рівня вищої освіти для запровадження у їх зміст базового та фахового курсів тактичного рівня військової освіти (L-1А, L-1В); 4) ускладнення кадрового забезпечення освітньої діяльності ВВНЗ у процесу запровадження стандартів НАТО щодо підготовки військових фахівців, оскільки вони не зовсім суміщається з діючими нормативно-правовими актами; 5) залежність кар’єрного зростання офіцера у ВВНЗ від його професійного розвитку; 6) умови організації використання технологій дистанційного навчання в освітньому процесі ВВНЗ з урахуванням впливу на неї існуючих особливостей.Item Експериментальна перевірка ефективності педагогічних умов формування у майбутніх офіцерів здатності до застосування штатного озброєння підрозділу(Черкасьий національний університет імені Богдана Хмельницького, 2023) Медвідь, Михайло Михайлович ; Бірюков, Олексій Ігорович; Ніконенко, Андрій Миколайович; Задорожний, Костянтин Анатолійович; Повар, Олександр Васильович; Магмет, Тарас Миронович; Medvid, Mykhailo; Biriukov, Oleksii; Nikonenko, Andrii; Zadorozhnyi, Kostiantyn; Povar, Oleksandr; Magmet, TarasЗа результатами проведеного дослідження встановлено ефективність визначених педагогічних умов формування у майбутніх офіцерів здатності застосовувати штатне озброєння підрозділу. Ці умови були впроваджені у професійну підготовку Київського інституту Національної гвардії України і передбачали: активізацію психологічної (насамперед пов’язаної з організацією роботи з підлеглим особовим складом) та вогневої підготовки майбутніх офіцерів; посилення їх практичної спрямованості підготовки (у тому числі шляхом проведення занять на мультимедійних лазерних тренажерах переносних зенітно-ракетних комплексів Ігла та Stinger); залучення офіцерів – учасників бойових дій до підготовки здобувачів. Порівняльний аналіз даних експерименту свідчить про збільшення відсотків здобувачів освіти ЕГ порівняно з КГ з високим рівнем сформованості здатності у майбутніх офіцерів застосовувати штатне озброєння підрозділу (за мотиваційно-ціннісним компонентом – на 36%, за пізнавально-процесуальним компонентом – на 30%, за результативно-рефлексивним компонентом – на 15%). У процесі порівнювання результатів експерименту до і після його проведення отримано: у КГ емпіричні значення критерію χ2 менші за критичне, характери стики порівнюваних груп збігаються на рівні значущості 0,05; у ЕГ емпіричні значення критерію χ2 більші за критичне, достовірність різниці характеристик порівнюваних груп становить 95%, що свідчить про ефективність визначених педагогічних умов.Item Залежність розвитку системи внутрішньої забезпечення якості від впровадження досвіду практичної діяльності в освітній процес закладу вищої освіти(Черкасьий національний університет імені Богдана Хмельницького, 2023) Медвідь, Михайло Михайлови; Ктіторов, Максим Олександрович; Медвідь, Юлія Іванівна; Поляков, Вадим Юрійови; Гаврищук, Михайло Михайлович; Вишневська, Яна Анатоліївна; Medvid, Mykhailo; Ktitorov, Maksym; Medvid, Yuliia; Рoliakov, Vadym; Havryshchuk, Mykhailo; Vyshnevska, YanaЗа результатами проведеного дослідження: 1) визначено, що система внутрішнього забезпечення якості закладу вищої освіти – це система, яка складається з множини взаємопов’язаних елементів (відділення внутрішнього забезпечення якості освітнього процесу, чотирьох груп стейкхолдерів (здобувачі вищої освіти за освітньої програмою; випускники за освітньої програмою; представники роботодавців (замовників); представники академічної спільноти (науково-педагогічні працівники)), вченої ради, групи телекомунікаційних мереж та інформаційних систем, служби інформації та комунікації, а також науково-організаційного відділу), що утворюють одне ціле, взаємодіють із середовищем та між собою; 2) встановлено, що наявність/відсутність циклу зміни статусу стейкхолдера здобувач – випускник – представник роботодавця – науково-педагогічний працівник у системі внутрішнього забезпечення якості закладу вищої освіти є найважливішим критерієм оцінювання цієї системи; 3) визначено методику вивчення та впровадження досвіду професійної діяльності в освітній процес; 4) обґрунтовано наявність залежності розвитку системи внутрішньої забезпечення якості від впровадження досвіду професійної діяльності в освітній процес закладу вищої освіти.Item Методика перегляду змісту освітньої програми вищого військового навчального закладу(Київський інститут Національної гвардії України, 2025-03-30) Медвідь, Михайло Михайлович; Medvid, Mykhailo; Плаксін, Андрій Анатолійович; Plaksin, Andrii; Дем'янишин, Володимир Миколайович; Demianyshyn, Volodymyr; Власюк, Валерій Васильович; Vlasiuk, Valerii; Нетребенко, Арсеній Олександрович; Netrebenko, ArseniiУ статті за результатами проведеного дослідження обґрунтовано методику перегляду змісту освітньої програми вищого військового навчального закладу на прикладі Київського інституту Національної гвардії України. Складовими методики запропоновано: вхідні дані (наявність змін у нормативно-правових актах, що впливають на перегляд змістового наповнення освітньої програми вищого військового навчального закладу; результатів опрацювання опитувань стейкхолдерів); обговорення змісту здобутої інформації на нарадах, радах вищого військового навчального закладу (процес вивчення); врахування змін до Закону України «Про вищу освіту» та до інших нормативно-правових актів; урахування пропозицій стейкхолдерів: здобувачів вищої освіти за освітньою програмою, випускників за освітньою програмою, представників роботодавців (замовників), представників академічної спільноти; перегляд структурно-логічної схеми освітньої програми за періодами підготовки військового фахівця; вихідні дані (проєкт освітньої програми вищого військового навчального закладу). Запропоновано синергію інтеграції базової загальновійськової підготовки в курс професійної військової освіти L1-A в освітніх програмах вищого військового навчального закладуItem Методика формування варіанту сценарію розвитку вищого військового навчального закладу(Київський інститут Національної гвардії України, 2024) Медвідь, Михайло Михайлович; Мартинюк, Андрій Васильович; Ктіторов, Максим Олександрович; Medvid, Mykhailo; Martynyuk, Andriy; Ktitorov, MaksymУ статті, за результатами проведеного дослідження, обґрунтовано методику формування варіанту сценарію розвитку вищого військового навчального закладу на прикладі Київського інституту Національної гвардії України. Складовими методики запропоновано: вхідні дані (потреби військового формування у підготовці кадрів, їх кореляція зі змістом нормативно-правових актів та розподіл між закладами вищої освіти з метою подальшого їх задоволення); обговорення змісту отриманої інформації на нарадах, радах вищого військового навчального закладу (процес вивчення); визначення спеціальностей та рівнів вищої освіти, за якими буде здійснюватися підготовка кадрів для військового формування; визначення назв освітніх програм та необхідність їх ліцензування; визначення необхідності змін у штаті вищого військового навчального закладу для формування, перегляду та реалізації освітніх програм; визначення потреб у розвитку інфраструктури ВВНЗ; вихідні дані (проєкт реалізації державного замовлення на підготовку кадрів навчальними підрозділами вищого військового навчального закладу, варіант сценарію розвитку вищого військового навчального закладу). Виявлено нижній поріг постійного мінімального державного замовлення на підготовку кадрів за освітньою програмою на рік.Item Обґрунтування необхідності підготовки фахівців з морально-психологічного забезпечення для підрозділів Національної гвардії України(Київський інститут Національної гвардії України, 2023) Медвідь, Михайло Михайлович; Ковтонюк, Олександр Миколайович; Медвідь, Юлія Іванівна; Medvid, Mykhailo; Kovtoniuk, Oleksandr; Medvid, YuliiaУ статті за результатами проведеного дослідження обґрунтовано необхідність підготовки майбутніх офіцерів Національної гвардії України (НГУ) для посад заступника командира підрозділу по роботі з особовим складом за освітньою програмою «Морально-психологічне забезпечення підрозділів НГУ» або «Соціально-правове забезпечення підрозділів НГУ» спеціальності 254 Забезпечення військ (сил). Здійснення підготовки майбутніх офіцерів для інших посад має враховувати вивчення навчальної дисципліни «Морально-психологічне забезпечення підготовки та застосування військових формувань». Запропоновано елементи методики реалізації змістових модулів цієї дисципліни.Item Обґрунтування необхідності підготовки фахівців за спеціалізацією «розвідувальне забезпечення виконання завдань підрозділами НГУ» спеціальності 254 забезпечення військ (сил)(Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького, 2024) Медвідь, Михайло; Плаксін, Андрій; Данилевський, Андрій; Ткаченко, Олександр; Мальцев, Віталій; Курбатов, Артем; Medvid, Mykhailo; Plaksin, Andrii; Danylevskyi, Andrii; Tkachenko, Oleksandr; Maltsev, Vitalii; Kurbatov, ArtemУ статті за результатами проведеного дослідження обґрунтовано необхідність підготовки фахівців за освітньою програмою «Розвідувальне забезпечення виконання завдань підрозділами Національної гвардії України» спеціальності 254 Забезпечення військ (сил). Здійснення підготовки майбутніх офіцерів за іншими освітніми програмами має враховувати вивчення навчальної дисципліни «Розвідка». Запропоновано елементи методики реалізації змістових модулів цієї дисципліни.Item Підсистема оцінювання науково-педагогічних і педагогічних працівників системи внутрішнього забезпечення якості(Глухівський національний педагогічний університет імені Олександра Довженка, 2023) Медвідь, Михайло Михайлович; Черніченко, Інна Юріївна; Медвідь, Юлія Іванівна; Medvid, Mykhailo; Chernichenko, Inna; Medvid, YuliiaУ статті обґрунтовано функціонування підсистеми оцінювання науково-педагогічних і педагогічних працівників системи внутрішнього забезпечення якості закладу вищої освіти. Запропоновано критерій оцінювання науково-педагогічних і педагогічних працівників – виконання ними вимог, визначених нормативно-правовими актами; показники – вимоги до науково-педагогічних і педагогічних працівників; шкалу оцінювання – виконання / невиконання вимог. Для нарахування балів науково-педагогічним і педагогічним працівникам за кожним показником у більшості випадків запропоновано використовувати міру порівняння показників між собою – опубліковану статтю у виданнях з Переліку наукових фахових видань України; для нарахування додаткових балів науково-педагогічним і педагогічним працівникам потрібно збільшувати їхню кількість за відповідні досягнення – здійснювати за рахунок формування кваліфікації за спеціальностями, за якими запроваджена підготовка здобувачів у закладі вищої освіти.Item Теоретичні основи реалізації політики забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків у військових формуваннях.(Київський інститу Національної гвардії України, 2022) Медвідь, Михайло Михайлович; Медвідь, Юлія Іванівна; Мусевич, Руслан Юрійович; Medvid, Mykhailo; Medvid, Yuliia; Musevych, RuslanУ статті за результатами проведеного дослідження визначено теоретичні основи реалізації політики забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків у військових формуваннях. З’ясовано, що основними показниками комплектування посад військовослужбовців жінками є «відношення грошового забезпечення військовослужбовця-контрактника до середньої заробітної плати» та «рівень безробіття» (за умови значення показника понад 6 %). Вагомим також є порівняння значень цих показників за державою (регіоном) жіночого та чоловічого населення. Виявлено, що у вивченні досвіду реалізації політики забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків у військових формуваннях варто враховувати схожість економічних умов держав за значеннями основних показників комплектування посад військовослужбовців жінками, використовуючи метод порівняльної статистики. Враховуючи зовнішньополітичний стратегічний курс України на набуття членства в НАТО, насамперед доцільно вивчати означений досвід країн Італії та Хорватії.Item Удосконалення професійної підготовки майбутніх офіцерів військових частин (підрозділів) з охорони громадського порядку Національної гвардії України(Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка, 2023) Медвідь, Михайло; Криворучко, Віталій; Medvid, Mykhailo; Kryvoruchko, VitaliiПроведено аналіз наукових праць, нормативно-правових актів, онлайн-опитування, зустрічі та бесіди з випускниками вищих військових навчальних закладів Національної гвардії України, на підставі яких внесені зміни до змісту освітніх програм Київського інституту Національної гвардії України. Визначені подальші завдання дослідження, спрямовані на формування готовності майбутніх офіцерів Національної гвардії України до виконання службових завдань з охорони громадської безпеки і порядку в процесі професійної підготовки.Item Формування компетентностей майбутніх офіцерів військових формувань: закономірності змін підходів у професійній підготовці(Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького, 2025) Медвідь, Михайло; Медвідь, Юлія; Совінський, Сергій; Medvid, Mykhailo; Medvid, Yuliia; Sovinskyi, SerhiiУ статті за результатами проведеного до слідження із застосуванням методів наукового дослідження аналізу, синтезу та моделювання – уточнено сутність компетентності майбутнього офіцера військового формування; – обґрунтовано необхідність перегляду системи компетентностей майбутніх офіцерів; – ідентифіковано нові необхідні та раніш визначені компетентності, рівень сформованості яких необхідно переглянути (здатність здійснювати підготовку дорослих; здатність виживати в умовах бойових дій; здатність застосовувати штатне озброєння підрозділу; здатність застосовувати засоби радіоелектронної боротьби); – визначено нові підходи у професійній підготовці майбутніх офіцерів військових формувань (навчання майбутніх офіцерів діяти в умовах невизначеності; вивчення досвіду практичної діяльності (бойового досвіду) та його впровадження в освітній процес; опанування сучасних технологій (штучний інтелект, без пілотні літальні апарати, засоби РЕБ тощо)); – виявлено закономірності змін підходів у професійній підготовці майбутніх офіцерів (здійснюється разом з розвитком науково технічного прогресу; зміст професійної підготовки наближається до змісту бойових умов; уніфікація стандартів в умовах міжнародного партнерства та взаємодії при сумісному виконанні службово-бойових завдань; освіта стає персоналізованою, мобільною, безперервною). Подальшого розвитку набула змістово функціональна компетентнісно зорієнтована модель професійної підготовки майбутніх офіцерів військових формувань.