Маринець, Надія ВасилівнаКондратюк-Антонова, Тетяна ВячеславівнаПоліщук, Наталія ВолодимирівнаMarynets, NadiiaKondratyuk-Antonova, TetyanaPolishchuk, Natalіia2024-11-272024-11-272024Маринець Н. В., Кондратюк-Антонова Т. В., Поліщук Н. В. Роль освіти у формуванні процесу пізнання: філософський аналіз.на, Культурологічний альманах . 2024. № 2 (10). С. 185–192. DOI https://doi.org/10.31392/cult.alm.2024.2.222786-7250 Online2786-7242 Printhttps://elar-kingu.kyiv.ua/handle/123456789/239Стаття підкреслює важливість освіти як основного чинника у формуванні та розвитку пізнавальних здібностей особистості. Представлений філософський аналіз підтверджує, що освіта не лише сприяє збагаченню знань, але й впливає на формування критичного мислення, аналітичних навичок та здатності до самостійного та творчого мислення. Дослідження також підкреслює важливість взаємодії між освітою та пізнанням для подальшого розвитку суспільства. Освіта не лише сприяє інтелектуальному зростанню окремої особистості, але й має величезний потенціал для створення нових знань та інновацій, які впливають на культурний, соціальний та економічний розвиток суспільства. Результати дослідження можуть бути корисними для педагогів, дослідників, філософів та всіх, хто цікавиться питаннями освіти, розвитку особистості та пізнання. Вони сприятимуть подальшій рефлексії над сутністю освіти та її роллю у сучасному світі.ukфілософіяосвітароль освітиінтелектуальний розвитокпізнанняфілософські концепціїкультурний розвитоккритичне мисленнястаттяphilosophyeducationrole of educationintellectual developmentcognitionphilosophical conceptscultural developmentcritical thinkingРоль освіти у формуванні процесу пізнання: філософський аналізThe role of education in shaping the process of cognition: a philosophical analysisArticle101:37.013.73