Кривич, Віталій МиколайовичKryvych, VitaliiФеніч, РостиславFENICH, R2025-09-032025-09-032025-04Кривич В. М., Феніч Р. Методологічні засади професійно-прикладної фізичної підготовки майбутніх офіцерів у системі вищої освіти. Витоки педагогічної майстерності. Полтав. нац. пед. ун-т імені В. Г. Короленка. Випуск 35. С.168–172. https://doi.org/10.33989/2075-146x.2025.35.331130Print 2075 – 146X, Online 2616-6623https://doi.org/10.33989/2075-146x.2025.35.331130https://elar-kingu.kyiv.ua/handle/123456789/1041В статті обґрунтовано методологічні засади професійно-прикладної фізичної підготовки майбутніх офіцерів у системі вищої військової освіти. Шляхом системного аналізу комплексу літературних джерел доведено, що поняття «професійно-прикладна фізична підготовка» (ППФП) охоплює систему заходів, спрямованих на розвиток фізичних якостей та формування рухових навичок, необхідних для ефективного виконання професійних завдань у конкретній сфері діяльності. Професійно-прикладна фізична підготовка майбутніх офіцерів є важливим компонентом їхньої загальної військової підготовки, що забезпечує розвиток необхідних фізичних якостей, витривалості та психологічної стійкості. Виділено основні характеристики професійно-прикладної фізичної підготовки: цільова спрямованість; специфічність змісту, функціональність; адаптація до професійного середовища. Доведено, що ефективність процесу професійно-прикладної підготовки майбутніх офіцерів залежить від дотримання ряду педагогічних принципів, які визначають зміст, методику і організацію тренувань. Відзначено, що у контексті військової освіти поняття «професійно-прикладна фізична підготовка майбутнього офіцера» набуває специфічного змісту: ключова особливість полягає у тому, що фізична підготовка військовослужбовця є не лише важливим складником загальної військової підготовки, а й необхідною умовою боєздатності, що безпосередньо впливає на ефективність виконання бойових завдань. Встановлено, що ППФП майбутніх офіцерів базується на таких педагогічних принципах: професійної спрямованості, системності та послідовності, інтеграції теоретичної та практичної підготовки, адаптивності та варіативності, моделювання реальних умов бойових дій, індивідуалізації та багатофункціональності підготовкиukМайбутні офіцерипрофесійно-прикладна фізична підготовкаметодологічні підходипринципи професійно-прикладної фізичної підготовкимоделювання умов бойової діяльності future officersprofessional and applied physical trainingmethodological approachesprinciples of professional and applied physical trainingcombat environment modelingстаттяМетодологічні засади професійно-прикладної фізичної підготовки майбутніх офіцерів у системі вищої освітиMethodological foundations of professional and applied physical training for future officers in higher military educationArticle796.015.132:355.237]:355.422https://orcid.org/0009-0002-5154-625X