Совінський, Сергій ЄвгеновичSovinskyi, S.Ye.2025-08-182025-08-182025Совінський С.Є. Визначення сутності та структури андрагогічної компетентності майбутніх офіцерів. Інноваційна педагогіка. Теорія і методика професійної освіти. 2025. Випуск 84. Том 2. С.21-28. https://doi.org/10.32782/2663-6085/2025/84.2.32663-6085 (Print) ; 2663-6093 (Online)https://elar-kingu.kyiv.ua/handle/123456789/1001https://doi.org/10.32782/2663-6085/2025/84.2.3Аналіз сучасних вікових тенденцій в комплектуванні сил оборони України засвідчує необхідність формування у майбутніх офіцерів нової компетентності, здатної забезпечити ефективну професійну підготовку особового складу та управління підпорядкованими підрозділами, а саме андрагогічної компетентності. З урахуванням Концепції трансформації системи військової освіти України та Стратегії розвитку вищої освіти в Україні на 2022–2032 роки, спираючись на дослідження вітчизняних науковців, в статті досліджена сутність понять компетентність, професійна компетентність, андрагогічна компетентність. Наукова новизна наведених в статті положень, на відміну від відомих основних вітчизняних здобутків, полягає у тому, що набули подальшого розвитку обґрунтування необхідності формування у здобувачів освіти вищих військових навчальних закладів андрагогічної компетентності, досліджено сутність поняття андрагогічної компетентності майбутніх офіцерів та її структура. Сутність андрагогічної компетентності майбутніх офіцерів визначена як здатність в межах посадових обов’язків ефективно здійснювати підготовку підпорядкованого особового складу до виконання їхнього віку на основі набутих спеціальних знань, умінь та навичок з питань психологічних особливостей засвоєння нової інформації дорослими військовослужбовцями, підбору методів навчання та формування методики занять з професійної підготовки. Теоретично обґрунтована структура андрагогічної компетентності майбутніх офіцерів, яка складається з ціннісно-мотиваційного, когнітивно-змістового, операційно-діяльнісного та рефлексивно-оцінного компонентів. Подальші наукові розвідки вбачаємо в визначенні критеріїв, показників та рівнів її сформованості, а також в напрямку розробки педагогічних умов формування андрагогічної компетентності майбутніх офіцерів в закладах вищої військової освіти.ukкомпетентністьандра гогікаандрагогічна компетентністьосвіта дорослихготовністьрефлексіяСтаттяпрофесійна підготовкамайбутні офіцеривійськові фахівцівищі військові навчальні закладиНаціональна гвардія України.competenceandragogyandra gogy competenceadult educationreadinessreflectionprofessional trainingfuture officersmilitary specialistsNational Guard of Ukrainehigher military educational institutionsВизначення сутності та структури андрагогічної компетентності майбутніх офіцерівDetermining the essence and structure of andragogical competence of future officersArticle378.6.011.2.013.83