Овчаренко В.В.Ovcharenko V.VКлішин В.М.Klishyn V.M.Махобей А.В.Makhobey A.V.Белашов Ю.О.Belashov Y.O.Ніконенко, Андрій МиколайовичNikonenko A.M.2025-08-132025-08-132025-05-26Взаємозв’язок креативності викладача ВВНЗ із якістю підготовки майбутніх офіцерів в реаліях сьогодення/А.М.Ніконенко, В.В.Овчаренко, В.М.Клішин, А.В.Мухобей, Ю.О.Белашов. Інноваційна педагогіка. 2025. Вип.83, Т.2. С.133-140. https://doi.org/10.32782/2663-6085/2025/83.2.262663-6085https://elar-kingu.kyiv.ua/handle/123456789/994https://doi.org/10.32782/2663-6085/2025/83.2.26У статті розглядається проблема визначення взаємозв’язку між рівнем креативності викладачів вищих військових навчальних закладів (закладів вищої освіти зі специфічними умовами навчання) та якістю професійної підготовки майбутніх офіцерів у контексті сучасних викликів і потреб національної безпеки України. Встановлено, що ефективність військової освіти значною мірою залежить від здатності викладача застосовувати інноваційні, нестандартні підходи до навчання, які спрямовані на формування у курсантів та курсанток не лише професійних знань і навичок але й критичного мислення, ініціативності, адаптивності та креативності – якостей, необхідних для успішного виконання завдань за призначенням в реаліях сьогодення. У дослідженні обґрунтовано, що креативність викладача є важливою педагогічною якістю, яка безпосередньо впливає на мотивацію курсантів до навчання, ефективність засвоєння матеріалу та рівень сформованості професійних компетентностей. За допомогою комплексу теоретичних і емпіричних методів (аналізу літератури, анкетування, інтерв’ю, педагогічного експерименту) було встановлено наявність статистично значущого зв’язку між рівнем креативності викладачів і показниками якості підготовки майбутніх офіцерів. У статті також проаналізовано педагогічні умови, що сприяють розвитку креативного потенціалу викладачів вищих військових навчальних закладів, зокрема: академічна свобода, інституційна підтримка інновацій, міждисциплінарна інтеграція, наявність програм підвищення кваліфікації з акцентом на інноваційну педагогіку. Запропоновано практичні рекомендації щодо удосконалення системи військової освіти на основі розвитку креативного педагогічного середовища. Зроблено висновок, що розвиток креативності викладача є стратегічним чинником підвищення якості підготовки офіцерських кадрів для потреб інституцій сектору безпеки і оборони України. Результати теоретичного дослідження впроваджені у систему багаторічної підготовки здобувачів вищої освіти (курсантів та курсанток) Національної академії Національної гвардії України та Київського інституту Національної гвардії України. Перспективи подальших досліджень у обраному напрямі наукової розвідки передбачають розроблення організаційно-педагогічних умов, які сприяють формуванню креативного освітнього середовища у вищому військовому навчальному закладі.ukвійськовослужбовцівикладачіготовністьіндивідуалізаціякреативністькритеріїмайбутні офіцериосвітній процеспрофесійна підготовкарівніфахова підготовкаякість освітиmilitary personnelteachersreadinessindividualizationcreativitycriteriafuture officerseducational processprofessional traininglevelsquality of education.СтаттяВзаємозв’язок креативності викладача ВВНЗ із якістю підготовки майбутніх офіцерів в реаліях сьогоденняThe relationship between the creativity of a teacher of a higher military educationak institution and the quality of training of future officers in today`s realitiesArticle378.14.032